Όταν ήσουν μικρός το κατέβαζες μονορούφι λίγο πριν φύγεις για το σχολείο. Τώρα που μεγάλωσες, σ’ αρέσει να συνοδεύεις με αυτό την πρωινή σου βρώμη ή να το προσθέτεις στον καφέ σου. Όπως και νά ‘χει, το γάλα αποτελεί εδώ και δεκαετίες μέρος του καθημερινού μας διαιτολογίου και αυτό χάρη στα πλούσια θρεπτικά συστατικά που περιέχει. Ας δούμε ποια είναι τα σημαντικότερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος την 1η Ιουνίου…

Πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη είναι γνωστό ότι συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη και διατήρηση τόσο της μυικής μάζας, όσο και του οστικού ιστού. Το ήξερες, όμως, ότι 2 ποτήρια γάλα σου δίνουν 16gr πρωτεΐνης, υψηλής βιολογικής αξίας, που αντιστοιχεί στο 32% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα σε πρωτεΐνη;

Υδατάνθρακες
Ένα ποτήρι γάλα περιέχει περίπου 11,5gr λακτόζη, η οποία απορροφάται με αργό ρυθμό από τον ανθρώπινο οργανισμό και διασπάται σε γλυκόζη για παροχή ενέργειας στον εγκέφαλο και το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα.

gala

Λιπαρά
Το λίπος του γάλακτος είναι ένα πολυσύνθετο μίγμα με πάνω από 400 διαφορετικά λιπαρά οξέα που μόνο η φύση μπορεί να προσφέρει. Είναι μάλιστα φορέας των απαραίτητων λιποδιαλυτών βιταμινών E, D, K, A.

Ασβέστιο
Αποκλείεται να μην ξέρεις ότι το γάλα περιέχει ασβέστιο. Θα μπορούσες βέβαια να μαντέψεις πως ένα μόλις ποτήρι γάλακτος καλύπτει το 40% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης για ενήλικες;

Βιταμίνη Β12
Η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, στον μεταβολισμό της ενέργειας, στο νευρικό σύστημα και στη λειτουργία του εγκεφάλου. Πολλοί άνθρωποι σήμερα, ωστόσο, δεν “παίρνουν” αρκετή βιταμίνη Β12 και αυτό χάρη στον σύγχρονο, αποστειρωμένο τρόπο ζωής. Ένα ποτήρι γάλα, όμως, καλύπτει το 50% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σε Βιταμίνη Β12.

Βιταμίνη Β2
Η βιταμίνη Β2 συμβάλλει στον μεταβολισμό του σιδήρου, στον μεταβολισμό της ενέργειας, στη μείωση της κούρασης, στη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του νευρικού συστήματος και της υγείας του δέρματος και των ματιών. Ένα ποτήρι γάλα καλύπτει το 25% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σε Βιταμίνη Β2.

Φώσφορος
Το ασβέστιο και ο φώσφορος συμβάλλουν από κοινού στην αύξηση, στην ανάπτυξη και στη συντήρηση των οστών και των δοντιών και ενισχύουν στην άμυνα κατά της οστεοπόρωσης. Το 80-90% της οστικής μάζας μάλιστα αποτελείται από τα δύο αυτά μεταλλικά στοιχεία. Γι’ αυτό μην ξεχνάς να πίνεις τουλάχιστον ένα ποτήρι γάλα την ημέρα, αφού καλύπτει το 34% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σε φώσφορο.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr