Την ανάγκη των καταναλωτών για επιμόρφωση και γευσιγνωσία στις μπίρες φιλοδοξεί να καλύψει μια νέα έκθεση, που γίνεται στην Αίγλη Ζαππείου αυτή την Κυριακή 2 Νοεμβρίου.

Η «Ζυθογνωσία» αυτοπροσδιορίζεται ως έκθεση για «Microbreweries and Premium Beers», καθώς σκοπεύει να είναι η βιτρίνα των ελληνικών μικροζυθοποιών, αλλά και των υψηλής ποιότητας προϊόντων ζύθου, εισαγόμενων και ελληνικών. Στην έκθεση όλοι σχεδόν οι τύποι μπίρας θα είναι διαθέσιμοι προς δοκιμή, ενώ διάφορες ειδικές γευστικές δοκιμές και σεμινάρια μύησης στον κόσμο της μπίρας θα πλαισιώσουν την έκθεση. Στην είσοδο οι επισκέπτες θα λαμβάνουν ένα ειδικό ποτήρι δοκιμής, με το οποίο θα μπορούν να περιπλανηθούν από σταντ σε σταντ δοκιμάζοντας όσες μπίρες θέλουν.

Η αγορά μπίρας στην Ελλάδα
Οι άνθρωποι της αγοράς πιστεύουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στα πρόθυρα μιας επανάστασης στο χώρο της ζυθοποιίας ανάλογη εκείνης που συνέβη στο κρασί πριν από είκοσι χρόνια. Ο αριθμός των μικροζυθοποιείων συνεχώς πολλαπλασιάζεται και ήδη δραστηριοποιούνται σε διάφορα μέρη της χώρας μας 20 μικρές ζυθοποιίες, ενώ τους προσεχείς μήνες σχεδιάζεται η δημιουργία και άλλων.

«Η αγορά της μπίρας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς», δηλώνει η Ιωάννα Ανδριοπούλου, εκδότρια του ετήσιου οδηγού Beer Catalogue. «Οι μικροζυθοποιίες πολλαπλασιάζονται ενώ οι μεγαλύτερες ζυθοποιίες, εδραιωμένες στην ελληνική αγορά εδώ και πολλά χρόνια, δημιουργούν νέα εμπορικά σήματα στην κατηγορία premium για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός συνεχώς αυξανόμενου και απαιτητικού κοινού που αναζητά μπίρες υψηλής ποιότητας».

beer_olivemagazine.gr

«Επιλέξαμε το όνομα “Ζυθογνωσία” για την εκδήλωση αυτή, γιατί θέλουμε να αποστασιοποιηθούμε από τις διάφορες “Γιορτές Μπίρας” που γίνονται κατά διαστήματα. Στοχεύουμε σε ένα κοινό που αγαπά την μπίρα και θέλει να μάθει περισσότερα πράγματα γι’ αυτήν», σχολιάζει ο Ντίνος Στεργίδης της εταιρείας Vinetum, που οργανώνει την έκθεση. «Οι επισκέπτες μας θα έρθουν για να δοκιμάσουν και όχι για να πιουν, γιατί η γευστική παλέτα στο χώρο της μπίρας είναι τεράστια και οι ευκαιρίες να δοκιμάσει κανείς τα λιγότερο γνωστά προϊόντα είναι σπάνιες».

Η τάση διεθνώς
Η τάση των μικρών ζυθοποιείων είναι παγκόσμια, με την Αμερική να θεωρείται η χώρα όπου αυτή έχει λάβει τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ η συνολική παραγωγή μπίρας στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 2% το 2013, η παραγωγή των μικροζυθοποιείων («craft beers») αυξήθηκε κατά 18%. Εξάλλου, ενώ το 1980 λειτουργούσαν στην Αμερική 8 μικροζυθοποιεία, το 1994 έγιναν 537 και το 2013, 2.768 το 20% των οποίων βρίσκονται στην Καλιφόρνια. «Διαφαίνεται μια διεθνής τάση στο χώρο της μπύρας, που προσεγγίζει το μοντέλο ανάπτυξης του κρασιού, με πολλούς τοπικούς παραγωγούς», τονίζει ο Σοφοκλής Παναγιώτου της μικροζυθοποιίας Septem και προσθέτει: «Η σφραγίδα της craft μπίρας και των μικροζυθοποιών είναι η καινοτομία, καθώς παράγουν παραδοσιακά είδη με διαφορετική οπτική, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν νέα είδη που δεν έχουν προηγούμενο».

info
«Ζυθογνωσία», Κυριακή 2 Νοεμβρίου, 12:00 – 21:00, Αίγλη Ζαππείου. Είσοδος 10€.