Ένα εστιατόριο στην Κίνα φαίνεται ότι επένδυσε παραπάνω απ’ όσο έπρεπε στο φιλότιμο των πελατών του αφήνοντάς τους να πληρώνουν ελεύθερο αντίτιμο για το γεύμα τους και φυσικά στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας κατέληξε να έχει οικονομικές απώλειες της τάξεως των τουλάχιστον 15.000 δολαρίων.

Το εστιατόριο άνοιξε μόλις πριν λίγο καιρό στην πόλη Guiyang της Κίνας εγκαινιάζοντας μια νέα καμπάνια προώθησής του, σύμφωνα με την οποία ο κάθε πελάτης θα πλήρωνε το ποσό που ήθελε για το γεύμα του. Ο σκοπός βέβαια ήταν να γίνει γρήγορα γνωστό στο ευρύ κοινό, όμως το ρητό «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» δεν φαίνεται να είχε εδώ αποτέλεσμα. Το αντίθετο μάλιστα.
Το εστιατόριο μπορεί να γέμιζε, όμως, οι πελάτες του φαίνεται ότι εκμεταλλεύτηκαν και με το παραπάνω το προνόμιο του ελεύθερου στην πληρωμή με αποτέλεσμα ο τζίρος να μην είναι ο αναμενόμενος αφού έκαστος πλήρωνε το πολύ το 10% του ποσού που αντιστοιχούσε το γεύμα του. Φυσικά, μετά το πέρας της καμπάνιας προώθησης του εστιατορίου ελάχιστοι από όλους τους πελάτες που πέρασαν κατά τη διάρκειά της επέστρεψαν.

Η ιδιοκτήτης Liu Xiaojun και οι συνέταιροί της δήλωσαν ότι περίμεναν οι επισκέπτες του εστιατορίου να είναι λογικοί και δίκαιοι, ενώ επισήμαναν ότι αν το φαγητό ή το σέρβις ήταν το πρόβλημα θα το εξέταζαν διαφορετικά το θέμα… Τα πιάτα τους, όμως, ήταν γεμάτα και γευστικά οπότε στην τελική αποτίμηση το πρόβλημα ήταν μόνο οι πληρωμές.