Παιδιά και λαχανικά: μια δύσκολη… εξίσωση για δυνατούς και υπομονετικούς λύτες. Αν έχετε δοκιμάσει τα πάντα και δεν καταφέρνετε να πείσετε τα παιδιά σας να φάνε λαχανικά, τότε σας έχουμε ένα κόλπο που φαίνεται να πιάνει, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες.

Αμερικάνοι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια βρήκαν τη… μαγική λύση στο πρόβλημα πολλών γονέων. Η έρευνα διεξήχθη σε 67 παιδιά 3-5 ετών σε παιδικό σταθμό και τα αποτελέσματά της δημοσιεύτηκαν στη Νational Library of Medicine. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η λύση για να τρώνε τα παιδιά περισσότερα λαχανικά βρίσκεται στις ποσότητες που τους προσφέρουμε. Δηλαδή όσο περισσότερα λαχανικά σερβίρουμε σε ένα παιδί, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να καταναλωθούν.

Η έρευνα
Οι επιστήμονες προσέφεραν 1 φορά την εβδομάδα για 4 εβδομάδες ένα ισορροπημένο γεύμα που περιείχε και ποικιλία λαχανικών (μπρόκολο, καρότο, καλαμπόκι…). Οι ποσότητες λαχανικών που προσέφεραν αυξομειώνονταν (60-120 γρ.) ενώ τα λαχανικά προσφέρθηκαν στα παιδιά άλλοτε σκέτα κι άλλοτε με περισσότερο αλάτι και βούτυρο. Οι ερευνητές μελέτησαν τον τρόπο κατανάλωσης των λαχανικών από τα παιδιά, ανάλογα με τις αυξομειώσεις στις ποσότητες αλλά και την προσθήκη ή μη αλατιού ή βουτύρου.

Αποτελέσματα
Σύμφωνα με τους ερευνητές διατροφολόγους, διπλασιάζοντας τις ποσότητες των λαχανικών στο πιάτο, αυξήθηκε η κατανάλωση του μπρόκολου και του καλαμποκιού ενώ η αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών εν γένει άγγιξε το 68%. Ωστόσο, δεν είχε κανένα αντίκτυπο στην κατανάλωση των υπολοίπων υλικών του πιάτου (κρεατικά, γαλακτοκομικά). Παράλληλα, η προσθήκη αλατιού ή βουτύρου στα λαχανικά δεν είχε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα στην κατανάλωσή τους από τα παιδιά, παρόλο που τα καθιστούν πιο νόστιμα και πιο θελκτικά προς κατανάλωση, τουλάχιστον για τους ενήλικες.

Δείτε επίσης:
Τελικά να δίνουμε γλυκά στα παιδιά;

Μικροί σεφ στην κουζίνα! Εύκολες συνταγές για παιδιά μάγειρες

10 gluten-free προτάσεις για παιδικά σνακ

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr