Τα σχολεία έχουν ξεκινήσει και τα παιδιά έχουν αρχίσει να μπαίνουν στη ρουτίνα τους, που δεν περιλαμβάνει μόνο τις ώρες που περνούν στην τάξη αλλά και εκείνες που αφιερώνουν στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Μεγάλο μέλημα των γονέων αυτό το διάστημα είναι να βρουν έξυπνες, εύκολες αλλά και υγιεινές ιδέες για να γεμίσουν τα ταπεράκια των παιδιών τους τις ώρες που λείπουν, αλλά και να μαγειρέψουν για μεσημεριανό και για βραδινό, όταν τα παιδιά τρώνε στο σπίτι.

Σάς δίνουμε, λοιπόν, 20 υγιεινές και δοκιμασμένες συνταγές για πρωινό, μεσημεριανό, σνακ και επιδόρπιο. Κάποιες είναι κυρίως για το ταπεράκι τους στο σχολείο, ενώ κάποιες είναι μόνο για το σπίτι. Εννοείται ότι έχουμε και γλυκές και αλμυρές προτάσεις!

Ιδέες για πρωινό, δεκατιανό και απογευματινό 

Για το σπίτι

Scrambled eggs με κουρκουμά. Και θρεπτικό και υγιεινό, το ιδανικό πρωινό: δίνει στα παιδιά ενέργεια και πρωτεΐνες, που έχουν ανάγκη.

Πραλίνα φουντουκιού χωρίς τύψεις. Το αγαπημένο άλειμμα των παιδιών αλλιώς, χωρίς ζάχαρη. Για πιο υγιεινό αποτέλεσμα, χρησιμοποιούμε γάλα αμυγδάλου (ή και φουντουκιού) αντί για ζαχαρούχο.

Vegan πραλίνα. Μια ακόμα συνταγή της αγαπημένης όλων των παιδιών πραλίνας, σε υγιεινή και vegan εκδοχή. Εδώ χρησιμοποιούμε ταχίνι, που είναι ένα πολύ πολύ θρεπτικό!

Σνακ με ρυζογκοφρέτες: Συνδυάστε τις ρυζογκοφρέτες με φιστικοβουτυρο και μήλα ή μπανάνες για να έχετε ένα νόστιμο αλλά και πολύ θρεπτικό σνακ.

Για το σχολείο, για το ταπεράκι του παιδιού

Μια πολύ καλή ιδέα για σνακ για τα παιδιά αλλά και για τους ενήλικες είναι οι μπάρες. Και τι καλύτερο από το να φτιάξετε σπιτικές μπάρες, που μπορείτε να ελέγξετε τι υλικά βάζετε μέσα και πόσο θρεπτικές μπορούν να γίνουν. Πέρα από τις μπάρες, σας έχουμε και άλλα υγιεινά σνακ, όπως οι μπουκίτσες ενέργειας, το παστέλι ή τα τσιπς μήλου.

Θρεπτικές μπάρες με ταχίνι και κουβερτούρα

Μπάρες ενέργειας χωρίς ψήσιμο

Μπουκίτσες ενέργειας: Για ένα γρήγορο και υγιεινό σνακ που θα μας δώσει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά ετοιμάζουμε μικρές «μπουκίτσες» ενέργειας με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.

Παστέλι με σουσάμι, καρύδα και φακή: ένα δυναμωτικό επιδόρπιο που πέρα από το σουσάμι και την καρύδα, έχει μέσα και φακή!

Τσιπς μήλου: Ένα υγιεινό επιδόρπιο με βάση το μήλο. Τραγανό και απολαυστικό!

Ιδέες για μεσημεριανό ή βραδινό

Παρακάτω σας έχουμε προτάσεις που θα μπορούσαν να σταθούν είτε ως σνακ για το διάλειμμα του σχολείου ή κάποιας εξωσχολικής δραστηριότητας αλλά και ως μεσημεριανό ή βραδινό για το σπίτι.

Για το σπίτι

Σπιτικές υγιεινές πίτσες
Θα μπορούσαν να μπουν και στο ταπεράκι του παιδιού αλλά μεταφέρονται και τρώγονται δύσκολα, οπότε το παιδί μπορεί να τα απολαύσει καλύτερα στο σπίτι.

Πίτσα λαχανικών: Μια πίτσα λίγο διαφορετική, αφού δεν περιέχει τυρί, με βασικούς πρωταγωνιστές τα λαχανικά και κυρίως τις πιπεριές, τα κολοκυθάκια και τις μελιτζάνες. Εννοείται ότι μπορείτε να κάνετε διάφορες παραλλαγές, ανάλογα με τα διατροφικά σας γούστα.

Πίτσα με βάση κουνουπιδιού: Αντί για αλεύρι, χρησιμοποιείστε κουνουπίδι και φτιάξτε μια πίτσα που τα παιδιά σας θα λατρέψουν. Θα φάνε κουνουπίδι και ούτε θα το καταλάβουν!

Μπιφτεκάκια ή κεμπάπ

Μπιφτεκάκια με γίγαντες και σπανάκι
Ένας διαφορετικός τρόπος να απολαύσετε τους γίγαντες και μία πολύ έξυπνη λύση για να φάνε όσπρια και λαχανικά και τα παιδιά. Μπορείτε να σερβίρετε τα μπιφτέκια με ρύζι ή τηγανητές πατάτες ή να φτιάξετε μαζί τους χορτοφαγικά σάντουιτς και μπέργκερ.

Κοτοπουλοκεφτέδες σαν κεμπάπ: Νόστιμα σνακ από κοτόπουλο που θα λατρέψουν μικροί και μεγάλοι. Ταιριάζουν ονειρικά με τις αγαπημένες σε όλους τηγανητές πατάτες!

Μια ομελέτα

Ιδανικό γεύμα και για μεσημεριανό και για βραδινό. Γίνεται εύκολα, είναι θρεπτικό και αρέσει σε μικρούς και μεγάλους.

Ομελέτα με μανιτάρια: Η ομελέτα είναι μια χορταστική και γρήγορη λύση για όλες τις ώρες της ημέρας. Τα μανιτάρια ταιριάζουν πολύ στην ομελέτα, ενώ αν αφαιρέσετε το κασέρι και αντικαταστήσετε το βούτυρο με ελαιόλαδο έχετε ένα light πιάτο.

Για το ταπεράκι του

Φαχίτας με κοτόπουλο: Με έμπνευση από τη μεξικάνικη κουζίνα, μπορείτε να ετοιμάσετε «τυλιχτά» ή αλλιώς φαχίτας με γέμιση από κοτόπουλο και λαχανικά.

Μπροκολόπιτα: μια γευστική πίτα, χωρίς φύλλο, με βασικό υλικό το μπρόκολο. Ένας έξυπνος τρόπος για να φάνε τα παιδιά σας αυτό το… παρεξηγημένο λαχανικό.

Πιτσάκια με πατέ ελιάς, ντομάτα, πιπεριά και κρεμμύδι: Εύκολο, γρήγορο και θρεπτικό σνακ, ειδικά όταν δεν έχετε πολύ διαθέσιμο χρόνο για μαγείρεμα. Μπορείτε να προσαρμόσετε τα υλικά στις διατροφικές προτιμήσεις της οικογένειας.

Κιμαδοπιτάκια σε ζύμη ταχινιού με ντιπ γιαουρτιού: Ξεχωριστά και πολύ νόστιμα πιτάκια που φτιάχνετε με ζύμη ταχινιού και συνοδεύετε με ένα δροσερό ντιπ γιαουρτιού που περιέχει επίσης ταχίνι και τους πάει πολύ.

Ιδέες για επιδόρπια για το σπίτι ή το ταπεράκι

Σοκολατένια cookies με μπανάνα χωρίς ζάχαρη: Και ποιος δεν αγαπάει τη σοκολάτα; Μπορεί όμως να καταναλωθεί και σε πιο υγιεινή εκδοχή. Ο συνδυασμός της με την μπανάνα είναι γευστικός αλλά και θρεπτικός.

Τρουφάκια σοκολάτας χωρίς ζάχαρη, με ξηρούς καρπούς και σύκα:Τρουφάκια διαφορετικά, χωρίς ζάχαρη αλλά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ενέργεια.

Κέικ αχλαδιού χωρίς ζάχαρη: ιδανικό για το σχολείο και για πρωινό, για δεκατιανό ή απογευματινό. Είναι γλυκό, αλλά σπιτικό και χωρίς ζάχαρη!

Ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε! Καλή σχολική -και όχι μόνο- χρονιά με υγεία και πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές!

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr