«Ένα προϊόν μαγικό, ένα στοιχείο του πολιτισμού μας, με παράδοση αιώνων». Αυτό απαντά η Μυρτώ Σάλλα όταν τη ρωτάς για τη σχέση της με το κρασί.

Πάνε τρία χρόνια από τότε που πήρε στα χέρια της, μαζί με το σύζυγό της Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο την τύχη της Σεμέλης Οινοποιητικής, μιας εταιρίας που συνδυάζει πλούσια ιστορική πορεία στο χώρο του κρασιού με τεχνολογική πρωτοπορία. Διαθέτοντας μια εξαιρετική οικογενειακή επιχειρηματική παράδοση, η Μυρτώ Σάλλα ομολογεί ότι το μικρόβιο του κρασιού το κόλλησε από τον πατέρα της και φανερώνει το μεράκι της για αυτό που κάνει  όταν λέει πώς είναι «θαυμάσιο να μεγαλώνεις δύο παιδιά και ταυτόχρονα μια εταιρία».

Πως αισθάνεται μια νέα γυναίκα στον ανδροκρατούμενο χώρο του κρασιού;
Δεν είμαι η μόνη γυναίκα στον χώρο του κρασιού, αλλά προσωπικά δεν βλέπω να υπάρχει πρόβλημα. Η συνεργασία με όλους μου τους συνεργάτες είναι άψογη και απολύτως εποικοδομητική.

Πως κολλήσατε το «μικρόβιο» του κρασιού;
Το «μικρόβιο» περιίπτατο στην οικογένεια διότι ο πατέρας μου αγαπά και γνωρίζει το κρασί. Του άρεσε πάντα να δοκιμάζει και να εντοπίζει τα χαρακτηριστικά της κάθε ποικιλίας. Έτσι, έμαθα κι εγώ να το αγαπώ και να το θεωρώ αναπόσπαστο μέρος της μεσογειακής μας διατροφής.

Πως ισορροπείτε το ρόλο της μητέρας δύο μικρών παιδιών και αυτόν της επικεφαλής μιας μεγάλης εταιρίας;
Όταν θέλεις πολύ κάτι, βρίσκεις χρόνο. Δεν λέω ότι δεν κουράζομαι αλλά είναι θαυμάσιο να μεγαλώνεις δύο παιδιά και παράλληλα να μεγαλώνεις μία εταιρεία που ξεκίνησε από μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο.

Πιστεύετε ότι η νέα γενιά καταναλωτών έχει περισσότερο αναπτυγμένη οινική κουλτούρα σε σχέση με την παλαιότερη;
Η νέα γενιά φροντίζει να μαθαίνει περισσότερα για το κρασί. Αλλά και άνθρωποι μεγαλύτερης  ηλικίας ενημερώνονται και συχνά αναθεωρούν λανθασμένες αντιλήψεις. Βέβαια , έχουμε πολύ δρόμο ακόμη, αλλά όταν βλέπω ομάδες ανθρώπων να επισκέπτονται το οινοποιείο μας στην Νεμέα και να έχουν διάθεση να μάθουν, δικαιούμαι να αισιοδοξώ.

Πως κρίνετε, τρία χρόνια μετά, την απόφαση σας να ασχοληθείτε με το κρασί;
Είμαι ικανοποιημένη επειδή το κρασί είναι μαγικό προϊόν. Είναι στοιχείο του πολιτισμού μας, με παράδοση αιώνων, εισφέρει σε καλύτερη υγεία και οπωσδήποτε σε καλύτερη διάθεση.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τις επιλογές του Έλληνα καταναλωτή κρασιού (ποιότητα, τιμή, brand name κλπ);
Πιστεύω ότι η επώνυμη παραγωγή και η τιμή έχουν τον ρόλο τους. Παλαιότερα είχαμε πολλά «υπερτιμημένα» κρασιά, με αποτέλεσμα να οδηγούν τον κόσμο στα φθηνά χύμα. Σήμερα-παρόλο που οι παράγοντες της εστίασης δεν  βοηθούν με τον τρόπο που κοστολογούν το κρασί, βλέπουμε ότι ο καταναλωτής είναι περισσότερο ενημερωμένος και ψάχνει. Κατά συνέπεια και οι τρείς παράγοντες που αναφέρατε έχουν τον ρόλο τους στην τελική απόφαση.

Εκτιμάτε ότι οι Έλληνες παραγωγοί θα έπρεπε να αξιοποιήσουν και να προωθήσουν περισσότερο τον υπάρχοντα ποικιλιακό πλούτο των γηγενών ποικιλιών;
Αυτό που πιστεύω είναι ότι οι γηγενείς ποικιλίες βοηθούν στη δημιουργία της ταυτότητας των ελληνικών οίνων. Διεθνώς καταγράφεται μία τάση «φυγής» από την αποκαλούμενη «καμπερνοποίηση» και «σαρντονοποίηση». Εδώ λοιπόν οι γηγενείς ποικιλίες, οινοποιημένες με μεράκι και γνώση αποτελούν μια πολύ αξιόλογη πρόταση ακόμα και για μυημένους οινόφιλους. Και απόδειξη, οι επιτυχημένες εξαγωγές τόσο οι δικές μας όσο και άλλων οινοποιείων.

Ποια είναι τα όνειρα σας για την Σεμέλη. Και χρησιμοποιώ την λέξη όνειρα αντί για σχέδια για να μου πείτε την ιδανική εικόνα που θα θέλατε για την εταιρία στο μέλλον.
Τα όνειρά μου για την Σεμέλη είναι να συνεχίσουμε να έχουμε μία άριστη σχέση ποιότητας-τιμής, να είμαστε μία από τις πρώτες επιλογές του Έλληνα καταναλωτή και να κατακτήσουμε περισσότερες ξένες αγορές. Όλα αυτά με μία εταιρεία που έχει ως μέτρο τον άνθρωπο και βασίζεται στη συλλογική εργασία.

Ποια είναι η ταυτότητα της Σεμέλης που την κάνει να ξεχωρίζει;
Άριστη ποιότητα σε λογική τιμή. Ανάδειξη ελληνικών ποικιλιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Προϊόν που αξίζει με το παραπάνω την τιμή του.

Η Σεμέλη διαθέτει και μια μονάδα φιλοξενίας που έχει μια οινοτουριστική διάσταση , σκέφτεστε να αναπτύξετε περισσότερο αυτή τη δραστηριότητα στο μέλλον;  
Ο σκοπός μας είναι να παραμείνουμε και να αναπτυσσόμαστε ως οινοποιοί. Η οινοτουριστική διάσταση έχει μεγάλο ενδιαφέρον αφού βλέπουμε πολλούς συμπατριώτες μας αλλά και ξένους να θέλουν να ζήσουν την εμπειρία. Σκεφτόμαστε να βελτιώσουμε αυτές τις υπηρεσίες κυρίως και όχι να τις διευρύνουμε.

Πως βλέπετε την άνθηση των wine bars; Είναι μόδα που θα περάσει ή θα μείνει και αποτυπώνει την αύξηση του ενδιαφέροντος για το κρασί;
Τα wine-bars δεν είναι –κατά την γνώμη μου- απλώς μόδα. Αποτελούν μία καινούργια πρόταση εξόδου και φυσικά αποτυπώνει την διάθεση του κόσμου να μάθει και να δοκιμάσει επώνυμα κρασιά. Και θα ήθελα να τονίσω ότι η αισθητική των περισσότερων wine bars αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής στην κάθε πόλη.

Ποια είναι η γνώμη σας για τη σημερινή εικόνα του ελληνικού κρασιού όσον αφορά το επίπεδο ποιότητας και αποδοχής που έχει επιτύχει;
Αν μιλήσουμε για το εξωτερικό, έχουμε τεράστιο πρόβλημα. Πολύ συχνά ακούμε την φράση «παράγει λοιπόν η Ελλάδα κρασί?» Καταλαβαίνετε βέβαια ότι όταν αρχίζουμε έτσι, πόση προσπάθεια χρειάζεται για να πείσουμε ότι βεβαίως η χώρα παράγει πλέον εξαιρετικά κρασιά και σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτή η άγνοια για το ελληνικό κρασί, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έγινε ποτέ μία σοβαρή προσπάθεια από πλευράς Ελλάδας, για την προβολή του προϊόντος. Και αυτό το κενό προσπαθούμε να καλύψουμε μόνοι μας με ενέργειες marketing σε διάφορες χώρες. Ως προς την εσωτερική αγορά, πιστεύω ότι υπάρχει αναγνώριση ποιότητας και αποδοχή αρκετών brands. Βέβαια πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα. Παράδειγμα φέτος περιμένουμε 20 και πλέον εκατομμύρια τουρίστες. Ας μην δώσουμε ανώνυμο χύμα, αλλά εμφιαλωμένο επώνυμο κρασί. Και στους Έλληνες παραθεριστές να μην κάνουμε το εμφιαλωμένο απαγορευτικό λόγω υπερτιμολόγησης. Αν γίνουν αυτά, είμαι βέβαιη ότι θα ενισχυθεί σοβαρά η εικόνα του ελληνικού κρασιού και φυσικά η αποδοχή του.

Τι σημαίνει για σας καλή ζωή και πως την προσεγγίζετε;
Για μένα καλή ζωή σημαίνει εσωτερική πληρότητα και αρμονία με το περιβάλλον. Την προσεγγίζω με προσεκτικές επιλογές και έμφαση στην ουσία των πραγμάτων.

Το κρασί είναι μέσα στην καθημερινότητα σας;
Ναι, είναι μέρος της διατροφής μας.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φαγητό και με ποιό κρασί το συνοδεύετε;
Μοσχαράκι κοκκινιστό και το συνοδεύω με Ορεινό Ήλιο ροζέ.

Σε ένα εστιατόριο με την φιλική παρέα σε εσάς πέφτει η ευθύνη να επιλέξετε  το κρασί;  
Όχι απαραίτητα. Άλλωστε ακούω με ενδιαφέρον τις προτάσεις συνδαιτυμόνων και συχνά δοκιμάζουμε διάφορα κρασιά ελλήνων παραγωγών.

ΜΥΡΤΩ_ΣΑΛΛΑ

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr