H κετογονική δίαιτα (keto) είναι δίαιτα με χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων. Συγκεκριμένα αν την ακολουθεί κάποιος δεν επιτρέπεται να καταναλώνει πάνω από 50 γρ. υδατανθράκων την ημέρα! Γι’ αυτό, αν θέλουμε να ετοιμάσουμε ένα keto smoothie, θα πρέπει δυστυχώς να αποκλείσουμε τα κλασικά υλικά που πρωταγωνιστούν στα smoothies, όπως η μπανάνα, ο ανανάς και τα ροδάκινα. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη τα καθιστούν ακατάλληλα για τη συνταγή μας. Πώς όμως να ετοιμάσουμε ένα σωστό smoothie αν είμαστε σε κετογονική δίαιτα;

Το μυστικό για το σωστό keto smoothie είναι η επιλογή των φρούτων που δεν έχουν πολλή ζάχαρη. Ποια είναι αυτά; Οι φράουλες, τα μύρτιλα, τα βατόμουρα και τα σμέουρα. Τα προαναφερθέντα είναι και πολύ υγιεινά καθώς είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, βοηθώντας έτσι στη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Με τι υλικά συνδυάζονται τα παραπάνω φρούτα για να έχετε το ορθό keto αποτέλεσμα; Με βούτυρο ξηρών καρπών (φιστικοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο, φουντουκοβούτυρο…), γάλα καρύδας, κέιλ και φυσικά παγάκια.

Παρακάτω θα βρείτε βασικές οδηγίες για ένα σωστό keto smoothie

Τα keto smoothies πρέπει να περιέχουν λίγους υδατάνθρακες και πολλά λιπαρά για να είναι και θρεπτικά και να εξυπηρετούν τον σκοπό της κετογονικής δίαιτας. Οι μπανάνες και το μέλι αποκλείονται αλλά για να αποκτήσει το smoothie την υφή αλλά και τη γεύση που θέλουμε επιτρέπεται το γιαούρτι, το γάλα καρύδας και το αβοκάντο. Επειδή τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα keto smoothies μπορεί να κάνουν το μείγμα πιο παχύρρευστο, μπορεί να χρειαστεί να προσθέσετε παραπάνω υγρά στοιχεία. Όταν το ετοιμάζετε πρέπει να έχετε στο νου σας το συνολικό ποσό πρόσληψης υδατανθράκων που έχει ορίσει ο διαιτολόγος σας, ώστε να το προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες. Πάντως ένα φλιτζάνι από τα κόκκινα φρούτα που προαναφέραμε ισούται περίπου με 15 γρ. υδατανθράκων.

Ποια υλικά να επιλέξετε

Φρούτα
Επιλέγουμε τα φρούτα από την ευρύτερη κατηγορία των μούρων ( berries), τα οποία έχουν πολύ μικρή ποσότητα ζάχαρης και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ωστόσο, στη γεύση είναι αρκετά γλυκά, με αποτέλεσμα να μη χρειάζονται ιδιαίτερα επιπλέον γλυκαντικά.
Τα μύρτιλλα και οι φράουλες είναι πλούσια σε βιταμίνη C ενώ και τα βατόμουρα και τα σμέουρα έχουν πολλές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που θωρακίζουν τον οργανισμό μας.
Τα συγκεκριμένα φρούτα είναι λίγο ακριβά και -πέρα από τις φράουλες- είναι και λιγότερο συνηθισμένα στην Ελλάδα. Ωστόσο, μπορείτε να τα βρείτε κατεψυγμένα και να έχετε πάντα στο σπίτι σας.

Κέιλ (λαχανίδα)
Αυτό είναι το λιγότερο γλυκό στοιχείο του smoothie, που όμως διατηρεί τα θρεπτικά του στοιχεία σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μην το φοβηθείτε καθώς η γεύση του εναρμονίζεται με τα υπόλοιπα υλικά και δεν «ακούγεται».
Πέρα από κέιλ, μπορείτε εναλλακτικά να προσθέσετε φύλλα από σπανάκι ή σέλινο, που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Ωστόσο, το κέιλ περιέχει βιταμίνη Α, C και Κ και έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ! Ενώ σε ένα φλιτζάνι κέιλ θα βρείτε μόλις 1,5 γρ. Υδατάνθρακες!
Για τους παραπάνω λόγους, είναι πολύ καλό να προσθέσετε κέιλ στα πρωινά σας smoothie, ώστε να ξεκινήσετε δυναμικά την ημέρα σας!

Γάλα καρύδας
Κάθε  smoothie απαιτεί το υγρό τους στοιχείο και στην προκειμένη περίπτωση αυτό είναι το γάλα καρύδας. Το συγκεκριμένο φυτικό γάλα έχει λιγότερα λιπαρά από το γάλα αγελάδος ενώ περιέχει λίγους υδατάνθρακες. Χάρη στην περιεκτικότητά σου λιπαρά, είναι ιδανικό για ένα πρωινό ρόφημα, ενώ δίνει και μια τροπική πινελιά στις στιγμές σας!
Σημειώστε ότι το γάλα καρύδας σε κονσέρβα έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε λιπαρά αλλά είναι πιο κρεμώδες και πιο κατάλληλο για smoothies.

Το γάλα καρύδας είναι ιδανικό για τα keto smoothies, γιατί έχει περισσότερα λιπαρά, ωστόσο μπορείτε να το αντικαταστήσετε και με άλλα φυτικά γάλατα, όπως το γάλα αμυγδάλου, που έχει λιγότερο κρεμώδη υφή βέβαια.

Βούτυρο ξηρών καρπών
Το ιδανικό βούτυρο για keto smoothie είναι το αμυγδαλοβούτυρο, καθώς περιέχει περισσότερα καλά λιπαρά και λιγότερους υδατάνθρακες από το φιστικοβούτυρο. Πιο συγκεκριμένα περιέχει 3 γρ υδατανθράκων, εν αντιθέσει με το φιστικοβούτυρο που έχει 8 γρ.
Το βούτυρο ξηρών καρπών ενισχύει την περιεκτικότητα σε λιπαρά του ροφήματός σας και είναι ιδανικό για να δουλέψει σωστά στον οργανισμό σας η κετογονική δίαιτα.

Αν θέλετε να προσθέσετε κάποιο επιπλέον γλυκαντικό στο smoothie σας, επιλέξτε στέβια.

Δείτε επίσης:
Αυτά είναι τα φρούτα με τη μικρότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Η Χάλι Μπέρι κάνει κετογονική δίαιτα και εντυπωσιάζει στην παραλία

Ετοιμάζουμε ένα σούπερ αντιοξειδωτικό smoothie στο πι και φι

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr