Με γλυκιά γεύση και πολλά θρεπτικά συστατικά, το πράσο είναι σημαντικό στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφής, αλλά και συστατικό που δίνει ιδιαίτερη γεύση στα πιάτα μας.

praso

Ήξερες ότι;
Έχει καταγωγή από τη Μέση Ανατολή και χώρες της ανατολικής Μεσογείου -έχουν βρεθεί τοιχογραφίες με αυτά στην Αίγυπτο που χρονολογούνται από το 2000 π.Χ- και έγινε ευρέως γνωστό στην Ευρώπη χάρη στους Ρωμαίους. Μάλιστα, αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τον Νέρωνα που το απολάμβανε μαγειρεμένο σε σούπα με σκοπό να διατηρεί τη… φωνή του!

Στην αρχαία Ελλάδα προσδιόριζε τη φυτοκομία, απόδειξη ότι στον Όμηρο συναντάμε τον όρο «πρασιά». Ο Ιπποκράτης διατεινόταν ότι είχε ευεργετικές ιδιότητες ενάντια στο κρυολόγημα και το βήχα, ενώ οι σκλάβοι της Αιγύπτου το έτρωγαν για να έχουν δύναμη και αντοχή στο χτίσιμο των πυραμίδων. Στο Βυζάντιο ήταν πρωταγωνιστής σε πολλά και παράξενα πιάτα, κυρίως ως γέμιση σε κρέας. Τυγχάνει μεγάλης εκτίμησης και στην Ουαλία, όπου αποτελεί ένα από τα εθνικά σύμβολα και έχει αναφερθεί σε έργα ακόμα και του Σαίξπηρ.

praso1

Τι μάς προσφέρει
Με πρώτα ξαδέρφια του το κρεμμύδι και το σκόρδο, το πράσο είναι εξαιρετική πηγή μαγγανίου και διαιτητικών ινών, ενώ περιέχει και ελάχιστες θερμίδες! Επιπλέον, είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β6 και C, φυλλικό οξύ, σίδηρο και ασβέστιο.

Βοηθά στις παθήσεις των νεφρών, την αρθρίτιδα και την αρτηριοσκλήρωση και κάνει καλό στην καρδιά, αλλά και στο βήχα με τον χυμό του να θεραπεύει φαρυγγίτιδες και λαρυγγίτιδες. Tip: Βράζεις λίγες ροδέλες πράσου και προσθέτεις στο αφέψημα λίγο μέλι. Αυτό το φάρμακο θα σας ανακουφίσει! Να ξέρεις ότι έχει και αφροδισιακές ιδιότητες!

Ποικιλίες και συνταγές
Στην Ελλάδα καλλιεργούνται αρκετές ποικιλίες, με κυριότερες τα πράσα Άργους, Αρτάκης και τα καλέμια, ενώ τα γιγάντια Ιταλίας είναι τα πρώτα σε εισαγωγή.

praso2

Το πράσο κάνει καλή παρέα στο χοιρινό, ειδικά αν το συνοδεύουν σέλινο και λεμόνι. Μπορεί να αντικαταστήσει επάξια το σπανάκι και αντί για σπανακόρυζο να φτιάξεις πρασόρυζο. Δοκίμασε το επίσης γιαχνί, σε πίτες, σε τάρτες και θρεπτικές σούπες. Τα φύλλα του πράσου χρησιμοποιούνται συνήθως σε ζωμούς λαχανικών και, φυσικά, στο μπουκέ γκαρνί. Τρώγεται επίσης ωμό σε σαλάτες, αλλά και τηγανητό ως γαρνιτούρα σε σούπες και όσπρια. Στην Κρήτη θα το συναντήσετε να κάνει παρέα και με ψάρια.

6 νόστιμες ιδέες με πράσο
Πρασόπιτα με κιμά

Κοτόπουλο με μουστάρδα, πράσα και λιαστές ντομάτες στο χαρτί

Λαχανόρυζο με πράσα

Πρασοτηγανιά

Μουσακάς με πράσα και χυλοπίτες

Χοιρινό με πρασοσέλινο

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr