Στο μετριασμό της κατάθλιψης μπορούν να βοηθήσουν τα προβιοτικά και πρεβιοτικά, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Nutrition Prevention & Health».

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κάθι Μάρτιν της Σχολής Επιστημών Υγείας του βρετανικού Πανεπιστημίου του Μπράιτον, αξιολόγησαν τα έως τώρα επιστημονικά δεδομένα και κατέληξαν ότι τα προβιοτικά είτε λαμβάνονται μόνα τους είτε σε συνδυασμό με πρεβιοτικά, μπορούν να βοηθήσουν στον μετριασμό της κατάθλιψης.

Τα προβιοτικά βελτιώνουν το «προφίλ» των «καλών» βακτηρίων στο έντερο, ενώ τα πρεβιοτικά είναι ουσίες που βοηθούν στην ανάπτυξη των επωφελών βακτηρίων. Και οι επιστήμονες γνωρίζουν πλέον ότι υπάρχει αμφίδρομη σχέση ανάμεσα στον εγκέφαλο και στο πεπτικό σύστημα, με αποτέλεσμα ερευνητές και γιατροί να εστιάζουν στην πιθανότητα το μικροβίωμα (το οικοσύστημα μικροοργανισμών του εντέρου) να βοηθά στην αντιμετώπιση των ψυχικών διαταραχών.

Η νέα μελέτη αξιολόγησε 7 μελέτες πάνω στη σχέση προβιοτικών/πρεβιοτικών και ψυχικής υγείας, που εξέτασαν συνολικά 12 προβιοτικά στελέχη (Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Bifidobacterium bifidium κ.ά.). Παρά τις διαφορές μεταξύ των μελετών, όλες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα προβιοτικά συμπληρώματα -είτε μόνα τους είτε μαζί με πρεβιοτικά- όντως μειώνουν σημαντικά την κατάθλιψη. Επίσης, εμφανίζονται να βελτιώνουν τα συμπτώματα του άγχους.

Ωστόσο, επειδή οι συγκεκριμένες μελέτες διήρκεσαν σχετικά μικρό χρονικό διάστημα και σε αυτές συμμετείχαν λίγοι άνθρωποι, οι ερευνητές ανέφεραν ότι είναι δύσκολο να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα κατά πόσο τα οφέλη των προβιοτικών/πρεβιοτικών διαρκούν πολύ και αν σε βάθος χρόνου, υπάρχουν κάποιες ανεπιθύμητες παρενέργειες λόγω της παρατεταμένης χρήσης. Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν ότι με βάση τα έως τώρα ευρήματα η θεραπεία με προβιοτικά/πρεβιοτικά αξίζει να μελετηθεί και να αξιοποιηθεί περαιτέρω.

Από την άλλη, με δεδομένο ότι τόσο οι διαταραχές του άγχους όσο και η κατάθλιψη επηρεάζουν τους ανθρώπους με διαφορετικό τρόπο, είναι αναμενόμενο ότι τα προβιοτικά/πρεβιοτικά δεν θα δράσουν με τον ίδιο τρόπο σε όλους, όσον αφορά τις επιπτώσεις στον ψυχισμό τους. Εξάλλου, σύμφωνα, οι άνθρωποι με κατάθλιψη και αγχώδεις διαταραχές συχνά έχουν άλλα υποκείμενα προβλήματα, όπως η ανεπαρκής παραγωγή ινσουλίνης και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης:
Οι τροφές που καταπολεμούν την κυτταρίτιδα, το πάχος και την κατάθλιψη

Νέα έρευνα: Η μεσογειακή διατροφή προλαμβάνει την κατάθλιψη

Προβιοτικά: Γιατί μάς είναι τόσο απαραίτητα;

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr