Για τις ευεργετικές ιδιότητες του κουρκουμά που τον καθιστούν superfood, σου έχουμε ήδη μιλήσει. Ας δούμε τώρα πόσο κουρκουμά μπορούμε να καταναλώνουμε καθημερινά, για να επωφελούμαστε πλήρως.

Το δραστικό συστατικό του κουρκουμά είναι η κουρκουμίνη και υπολογίζεται ότι για να δει κάποιος τις θεραπευτικές της ιδιότητες, θα πρέπει να καταναλώνει περί τα 1.200 με 1.800mg κουρκουμίνης την ημέρα. Αυτό βέβαια, μεταφράζεται σε ποσότητες πολύ μεγαλύτερες από αυτές που μπορεί να καταναλώσει κάποιος μέσω του φαγητού, καθώς 1 κουτ. γλυκού κουρκουμάς έχει περίπου 200mg κουρκουμίνης.

Εκτός από τη διατροφή όμως, όπου ο κουρκουμάς χρησιμοποιείται ως μπαχαρικό για τα φαγητά ή μπορεί να προστεθεί σε ροφήματα όπως το περίφημο golden milk, στην αγορά κυκλοφορούν και συμπληρώματα διατροφής με κουρκουμά. Για όσους λοιπόν θέλουν να αποκομίσουν τα αντιφλεγμονώδη οφέλη του στο μέγιστο, συνιστάται να συμβουλευθούν έναν γιατρό μήπως η λήψη συμπληρώματος διατροφής είναι καλύτερη.

Μπορεί να το παρακάνουμε με τον κουρκουμά;
Η κατανάλωση πάρα πολύ κουρκουμά μπορεί να οδηγήσει σε στομαχικές διαταραχές, ναυτία και ζάλη, ενώ όσοι έχουν προδιάθεση να εμφανίσουν πέτρες στα νεφρά θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής που περιέχουν κουρκουμίνη, καθώς μελέτη έχει δείξει ότι μπορεί να αυξήσουν τα οξαλικά ούρων οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο σχηματισμού πέτρας στα νεφρά. Γι αυτό και πάντα, αν κάποιος αποφασίζει να πάρει συμπληρώματα διατροφής, θα πρέπει να έχει συμβουλευθεί γιατρό, που θα προσδιορίσει τις σωστές ποσότητες.

Πηγή: Mindbodygreen.com

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr