Έχεις ακούσει ποτέ τη φράση «φάε το ουράνιο τόξο»; Ή μήπως σού έχει πει ο διατροφολόγος σου ότι όσο πιο πολύχρωμο είναι το πιάτο σου τόσο και πιο υγιεινό είναι; Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;

View this post on Instagram

A post shared by Mark Hyman, M.D. (@drmarkhyman) on

Καλό είναι το πιάτο σου να περιέχει πληθώρα φρούτων και λαχανικών διαφόρων χρωμάτων, ώστε να παίρνει ο οργανισμός σου όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Πάμε να δούμε τι σημαίνει το καθένα σύμφωνα με τον γιατρό Mark Hyman, ο οποίος έκανε το παραπάνω post στο Instagram:

Κόκκινο: Ντομάτα, γκρέιπφρουτ, καρπούζι
Περιέχουν καροτενοειδές λυκοπένιο, το οποίο βοηθά το σώμα να απαλλαγεί από τις ελεύθερες ρίζες.

Πορτοκαλί: Καρότο, μάνγκο, βερίκοκο, κολοκύθα, γλυκοπατάτα
Περιέχουν α-καροτένιο, το οποίο προστατεύει τον οργανισμό από τον καρκίνο, καθώς επίσης και β-καροτένιο, το οποίο το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α.

Πορτοκαλί/Κίτρινο: Ανανάς, μανταρίνι, παπάγια, πορτοκάλι, νεκταρίνι, ροδάκινο
Περιέχουν β-κρυπτοθαξίνη, η οποία βοηθά όλα τα κύτταρά να «επικοινωνούν» μεταξύ τους.

Κίτρινο/Πράσινο: Σπανάκι, καλαμπόκι, αρακάς, αβοκάντο, πεπόνι
Περιέχουν καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία πιστεύεται ότι μειώνουν τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας (δυσκολίες κατά την κεντρική όραση) που έρχεται με τη γήρανση.

Λευκό/Πράσινο: Κρεμμύδι, σκόρδο, πράσο, σέλερι
Περιέχουν αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή, τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες.

Πράσινο: Μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, κινέζικο λάχανο, λάχανο
Περιέχουν τις χημικές ουσίες σουλφοραφάνη και ισοκυανικό καθώς και ινδόλες, οι οποίες βοηθούν στην αντιμετώπιση του καρκίνου.

Κόκκινο/Μοβ: Παντζάρι, μελιτζάνα, μοβ σταφύλι, δαμάσκηνο, μύρτιλλο, κράνμπερις, φράουλα, κόκκινο μήλο
Τα αντιοξειδωτικά (γνωστά ως ανθοκυανίνες) σε αυτά τα φρούτα και λαχανικά προστατεύουν την υγεία της καρδιάς.

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr