Βρέθηκα προ καιρού καλεσμένος, γεγονός όχι ιδιαίτερα συνηθισμένο, σε ένα δημοσιογραφικό ταξίδι μαζί με αρκετούς ακόμα κάποιους ομότεχνους, εννοώ της οινογαστρονομικής δημοσιογραφίας και κάποιους που τους γνώριζα τηλεοπτικώς. Ως εδώ όλα καλά, και η οργάνωση φροντισμένη και το ξενοδοχείο εξαιρετικό και ο τόπος υπέροχος. Όμως δεν είναι αυτό το θέμα μου.

Από την πρώτη μέρα πρόσεξα έναν νεαρό κύριο που διαρκώς ακκιζόμενος και αυτοθαυμαζόμενος «βιντεοσκοπούσε» τοπία και χώρους, έχοντας τον ίδιο στο επίκεντρο και χρησιμοποιώντας ένα από εκείνα τα κινητά με τις 3 κάμερες και διαστάσεις παντόφλας Νο44. Απόρησα και αφελώς θέλησα να μάθω ποιος είναι, για να εισπράξω, σε επιτιμητικό ύφος, την απάντηση ενημερωμένης συναδέλφου: «Ξέρεις πόσους followers και viewers έχει αυτός;». Τι να πω; Ότι δεν ήξερα καν τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις στον καινούριο κόσμο των social media; Εκείνο το followers λίγο μου θύμισε όταν νεαροί παίρναμε στο κατόπι καμιά νόστιμη κοπελίτσα, ενώ το άλλο, το viewers, μου έκανε κάτι σαν κοίταγμα από την κλειδαρότρυπα. Και ίσως σε τούτο το τελευταίο να μην έπεσα και πολύ έξω.

Γιατί ρώτησα και ενημερώθηκα. Καμιά εκδήλωση δεν θεωρείται πετυχημένη αν δεν συμμετέχουν σε αυτήν κάμποσες βεντέτες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και είναι το πρώτο μέλημα κάθε διοργανωτή να εξασφαλίσει την παρουσία τους. Για μια φωτογραφία ή μια ανάρτηση μετά, που υποτίθεται ότι θα παρακινήσει τους πιστούς ακολούθους της βεντέτας να προτιμήσουν συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Έμαθα κι άλλα. Πώς αποκτάς περισσότερους followers, πώς κοστολογείς τη δημοφιλία και πώς κερδίζεις από αυτή. Αλλά δεν είναι της παρούσης.

Επειδή αισθάνομαι πως αυτή η πρακτική επεκτείνεται και στις εκδηλώσεις που αφορούν το κρασί, θα ήθελα να ρωτήσω τους φίλους οινοπαραγωγούς ή τις εταιρείες που διαχειρίζονται την επικοινωνία τους: πραγματικά πιστεύετε ότι ένα «ουάου, τι καταπληκτικό κρασάκι!» ενός κυρίου ή μιας κυρίας που περιφέρεται στις κοινωνικές συναθροίσεις ανταλλάσσοντας ασπασμούς με άλλους περιφερόμενους θα βοηθήσει τις πωλήσεις σας;