Το «Nammos Dubai» είναι γεγονός και είναι η μεγαλύτερη ελληνική επένδυση, ύψους 8 εκατ. ευρώ, που έγινε ποτέ σε χώρο εστίασης στη μεγαλύτερη πόλη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Παραλία Τζουμέιρα. Στα αραβικά σημαίνει «όμορφο», και αποτελεί την παράκτια περιοχή γύρω από την οποία έχουν κατασκευαστεί μερικές από τις πιο εντυπωσιακές ξενοδοχειακές μονάδες στον πλανήτη, όπως και αρκετές υπερπολυτελείς επαύλεις-σύγχρονα αρχιτεκτονικά θαύματα. Είναι πράγματι ένα από τα ομορφότερα αξιοθέατα του Ντουμπάι.

Η «Ελβετία του Περσικού Κόλπου», που μέχρι προσφάτως αποτελούσε όαση της επιχειρηματικότητας μέσα στο πεδίο μαχών της Μέσης Ανατολής, αν και τα τελευταία χρόνια πλήττεται από μια πολυσχιδή οικονομική κρίση, ποτέ δεν έπαψε να αποτελεί γη της επαγγελίας για έξυπνους επιχειρηματίες με πιασάρικες ιδέες. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τον τομέα της εστίασης και της διασκέδασης. Παρά τους περιορισμούς που επιβάλει ο Ισλαμισμός, το αλκοόλ, αν και κοστίζει ακριβά, ρέει άφθονο στα πολυτελή μπαρ και εστιατόρια που στεγάζονται -κυρίως- σε χώρους που ανήκουν σε μεγάλα ξενοδοχεία επί της Τζουμέιρα, με τιμή πόρτας 500 ευρώ και άνω.

Οι Άραβες, που αγαπούν την ποιοτική διασκέδαση, το άψογο σέρβις και το καλό φαγητό, είχαν γίνει τα τελευταία καλοκαίρια οι καλύτεροι πελάτες του μυκονιάτικου «Nammos», αλλά και του παραρτήματός του που είχε ανοίξει στο χειμερινό θέρετρο της Γαλλίας, την κοσμοπολίτικη Κουρσεβέλ.

Ετσι, όταν πριν από περίπου δύο χρόνια έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να ανοίξει «Nammos» στο Ντουμπάι, και μάλιστα πάνω σε ένα τμήμα της παραλίας Τζουμέιρα που ανήκει στο υπερπολυτελές 5ώροφο «Four Seasons», δεν χρειάστηκε πολλή σκέψη. Οι άνθρωποι του «Four Seasons» δεσμεύτηκαν να αναλάβουν ό,τι είχε να κάνει με τις χρονοβόρες και πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες και οι άνθρωποι του «Nammos» -ο Ζαννής Φραντζέσκος και ο Σάμι Ιμπραήμ- το στήσιμο και τη διεύθυνση της επιχείρησης.

Μάλιστα ο Αιγύπτιος συνιδιοκτήτης του «Nammos» εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Εμιράτο μαζί με την οικογένειά του, δείγμα του πόσο πολύ πιστεύουν σε αυτό το νέο επιχειρηματικό άνοιγμα στην καρδιά της Μέσης Ανατολής.
Την ώρα λοιπόν που ο Ζαννής Φραντζέσκος μάζευε για τελευταία φορά τα σκι και τα μπατόν του από την αποθήκη του «Nammos Courchevel 1850» έχοντας αποφασίσει να σπάσει τη συμφωνία του με τον Κορσικανό ιδιοκτήτη του σαλέ, που φιλοξενούσε την ελληνική επιχείρηση λόγω αγεφύρωτων οικονομικών διαφωνιών, στην άμμο της εξωτικής Τζουμέιρα στηνόταν σκηνικό αλά Ψαρού. Μια επένδυση που σύμφωνα με πληροφορίες έφτασε τα 8 εκατ. ευρώ.
Ομολογουμένως, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Δεν είναι μόνο η μίνιμαλ αρχιτεκτονική που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του μαγαζιού, αλλά οι ξαπλώστρες του μυκονιάτικου «Nammos» -εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες από μαόνι και ατσάλι κορυφαίας ποιότητας, κόστους 2.800 ευρώ εκάστη, χωρίς το αναπαυτικό στρώμα Loro Piana που κοστίζει 1.000 ευρώ- και οι ομπρέλες της φίρμας Tuuci, κόστους 1.200 ευρώ, που έφεραν την Ψαρού στο Ντουμπάι. Το γεγονός δεν άφησε ασυγκίνητη την τοπική κοινωνία, αλλά και τα παλάτια, καθώς το νέο μαθεύτηκε πολύ γρήγορα.
Ο πρίγκιπας του Ντουμπάι, Χαμντάν μπιν Μοχάμεντ αλ Μακτούμ, γνωστός ως Fazza, έκανε ήδη το πέρασμά του από το «Four Seasons» για να επισκεφθεί το «Nammos». Δοκίμασε τις σπεσιαλιτέ του καταλόγου, ενθουσιάστηκε από τις ελληνικές γεύσεις και κατά τη διάρκεια της κουβέντας του με τους ιδιοκτήτες ζήτησε να παραμείνει η ποιότητα σε υψηλά επίπεδα και να μην ακολουθήσουν την τακτική άλλων παρόμοιων εστιατορίων που ενώ ξεκίνησαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις, στην πορεία θυσίασαν την ποιότητα στον βωμό του κέρδους με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να βάλουν λουκέτο.

Αξίζει ακόμη να αναφερθεί ότι μέχρι στιγμής το μαγαζί έχει επισκεφτεί όχι μία, αλλά τρεις φορές ένας από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές στον πλανήτη, ο 34χρονος Κροάτης παίκτης της Ρεάλ Μαδρίτης και κάτοχος της Χρυσής Μπάλας, Λούκα Μόντριτς – ίσως επειδή φέτος δεν χαίρει της εμπιστοσύνης του προπονητή του Ζινεντίν Ζιντάν και προφανώς διαθέτει περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Ο Ζιζού φαίνεται να εμπιστεύεται πιο φρέσκα πόδια, και έτσι ο Κροάτης μπαλαδόρος επισκέπτεται τακτικά το Αραβικό Εμιράτο, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα φρέσκα τηγανητά καλαμαράκια που έρχονται κατευθείαν από την Ελλάδα με πτήσεις της Emirates.

Όμως οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες του «Nammos Dubai» δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που θυμίζει Μύκονο. Είναι επίσης και οι 92 άριστα εκπαιδευμένοι και έμπειροι Έλληνες υπάλληλοι του εστιατορίου που μετακόμισαν από το νησί των Κυκλάδων στο Αραβικό Εμιράτο προκειμένου να συμβάλουν στο να δουλέψει η επιχείρηση όπως μόνοι αυτοί γνωρίζουν.

Ο κάπως πιο περιορισμένος κατάλογος σε σχέση με αυτόν του «Nammos» της Μυκόνου περιλαμβάνει εκλεκτούς ψαρομεζέδες και φρέσκα ψάρια, που όπως αναφέραμε έρχονται αεροπορικώς από Ελλάδα, καθώς και επιλογές κρεατικών από πέντε φάρμες, αν και μέχρι στιγμής αυτό που δουλεύει περισσότερο απ’ όλα τα πιάτα του καταλόγου είναι το σούσι. Οι τιμές, δε, θεωρούνται ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, καθώς είναι πιο χαμηλές από αυτές της Μυκόνου λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου ανταγωνισμού.

Όσοι γνωρίζουν την αγορά λένε ότι ο δρόμος του «Nammos» προς την επιτυχία κάθε άλλο παρά στρωμένος με ροδοπέταλα είναι. Οι μεγαλύτεροι αντίπαλοί του, που κινούνται σε παρόμοιο concept, το Nikki Beach αλλά και το Cove Beach στο «Caesars Palace» που διαθέτει και πισίνα -στοιχείο που λατρεύουν οι Αραβες-, δεν είναι εύκολο να χάσουν τα σκήπτρα τους από τη μια στιγμή στην άλλη. Τα δύο αυτά μαγαζιά θεωρούνται οι πιο σκληροί ανταγωνιστές της μυκονιάτικης επιχείρησης. Επιπλέον, η συμπεριφορά των Αράβων όταν έρχονται στη Μύκονο δεν έχει καμία σχέση με το πώς συμπεριφέρονται στην πατρίδα τους, όπου διασκεδάζουν πιο συγκρατημένα σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να μη δώσουν αφορμές για σχόλια.

Το event που είχε προγραμματιστεί παραμονή Πρωτοχρονιάς με καλεσμένο τον Γάλλο τραγουδιστή Ντανί Μπριγιάν, αλλά και το αμέσως επόμενο, ανήμερα Πρωτοχρονιάς, με guest DJ τον Βασίλη Τσιλιχρήστο είχαν τον χαρακτήρα ενός πρώτου crash test για το «Nammos Dubai», και έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τα νούμερα που χτύπησαν οι επίχρυσες ταμειακές μηχανές…

Φρίξος Δρακοντίδης