Υπάρχει ένας τρελός που μαζεύει άγρια χόρτα και τα φέρνει στην Αθήνα, στα εστιατόρια, για να τα πουλήσει». Κάπως έτσι έμαθα πριν από κάμποσα χρόνια για τον Σωτήρη και πολύ σύντομα γνωριστήκαμε από κοντά. Ένα κράμα παιδικότητας και επιχειρηματικού μυαλού, οφειλόμενου στο οικογενειακό γονίδιο, υποθέτω, ένας φουριόζος νεαρός άνδρας αποφασισμένος να εφαρμόσει όλες τις αρχές του marketing σε ένα απόλυτα άγνωστο πεδίο.

Πρώτα χτίστηκε ο μύθος. Ο τόπος καταγωγής, το παλιό πέτρινο αγροτικό σπιτάκι, η απομόνωση, η επαφή με τη φύση και τη γη. Έπειτα η εφαρμογή του στην καθημερινότητα του Σωτήρη, η διαβίωση με τρόπους που ανακάλυπτε καθημερινά. Ένα δίκτυο τροφοσυλλεκτών άρχισε να οργανώνεται γύρω του, η κάθε παραγγελία ήταν διαταγή και από την ώρα που ζητούσες ακόμη και το πιο πρώιμο άγριο βοτάνι ή χόρτο σε 24 ώρες το είχες στα χέρια σου. Και αυτό μπορώ να το υπογράψω γιατί τις υπηρεσίες του τις χρησιμοποίησα πολλάκις.

Κι ύστερα ήρθε η κρίση. Ίσως και να μη φταίει όμως αυτό αλλά η κοινή και πάγια λογική εστιατόρων και μαγείρων στη χώρα μας. Οι συνεργασίες δεν έγιναν ποτέ σταθερές, υφίσταντο με μια μορφή τυχαιότητας, όλες με το πρόσημο του επείγοντος και απ’ όσο κατάλαβα μόνο όταν οι συμβατικές πηγές δεν μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες. Ο Σωτήρης στο μεταξύ μεγάλωσε, παντρεύτηκε, έκανε δύο παιδιά, παραμένει ερωτευμένος με τη γη και τον τόπο του, αλλά με έναν τρόπο πολύ πιο προσγειωμένο και κατασταλαγμένο. Η radiki.com συνεχίζει τις δραστηριότητές της, όμως ο κύριος όγκος των εργασιών της αφορά την εξαγωγή βιολογικών εσπεριδοειδών: λεμόνια, μανταρίνια και πορτοκάλια, επιλεγμένα ένα- ένα, γυαλισμένα, ακέρωτα και συσκευασμένα σαν κοσμήματα. Για τον Σωτήρη «τα premium προϊόντα της ελληνικής γης δεν πρέπει να ανταγωνίζονται τα μαζικής παραγωγής, με τις χαμηλές τιμές. Έχουμε terroir, ποιότητα, μοναδικότητα και αυτό πρέπει να πουλάμε, στη σωστή τιμή, όχι να ξεπουλάμε».

Δείτε επίσης
Σπατάλη τροφίμων: Οι επιλεκτικοί καταναλωτές καταστρέφουν τον πλανήτη!