Νέα μελέτη συσχετίζει τη βελτίωση της μνήμης με όσους τα συμπεριλάμβαναν περισσότερο στη διατροφή τους. Διαβάστε ποιες τροφές επηρεάζουν περισσότερο τον εγκέφαλό μας.

Μεγαλώνοντας θα έχετε ακούσει να σας λένε οι γονείς σας αμέτρητες φορές να «φάτε τα φρούτα και τα λαχανικά σας» και δικαίως. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη. Παρέχουν στον οργανισμό μια ποικιλία βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων, φυτικών ινών και άλλων βασικών θρεπτικών συστατικών όπως τα αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για την καλή υγεία και για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος, δύο σημαντικές αιτίες θανάτου.

Παρόλο που όλοι γνωρίζουμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά κάνουν καλό στον οργανισμό μας, ίσως θα εκπλαγείτε αν ακούσετε ότι είναι επίσης σημαντικά για τον εγκέφαλό μας και ότι αν καταναλώνουμε αρκετά από αυτά μπορούμε να βελτιώσουμε τη μνήμη μας. Σύμφωνα με νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβρη στο επιστημονικό περιοδικό Neurology, τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές φλαβονόλες, οι οποίες υπάρχουν σε αφθονία σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά, μπορεί να έχουν μειωμένο ρυθμό απώλειας μνήμης. «Τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών των φρούτων και των λαχανικών, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών, των φλαβονολών και άλλων βιοδραστικών ενώσεων, μειώνουν τη φλεγμονή στο σώμα, η οποία μπορεί να συμβάλει στην απώλεια της μνήμης», υποστηρίζει αμερικανίδα κλινική διαιτολόγος, συμπληρώνοντας: «επιπλέον, αυτές οι τροφές είναι ευεργετικές για το μικροβίωμα, το οποίο γνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό για τη γνωστική υγεία».

Για να φτάσει η μελέτη σε αυτά τα συμπεράσματα οι ερευνητές του πανεπιστημίου Rush University Medical Center στο Σικάγο παρακολούθησαν 961 συμμετέχοντες με μέσο όρο ηλικίας τα 81 έτη για περίπου επτά χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν περισσότερες φλαβονόλες είχαν πτώση της μνήμης τους κατά 0,4 μονάδες λιγότερο ανά δεκαετία, σε σύγκριση με όσους είχαν ανεπαρκή λήψη φλαβονολών.

Συμπέρασμα
Νέα έρευνα μας αποδεικνύει ότι η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε αντιοξειδωτικές φλαβονόλες μπορεί να μειώσει την απώλεια μνήμης όταν συνδυαστεί με τακτική άσκηση και δραστηριότητες που ενεργοποιούν το μυαλό. Ποια είναι αυτά τα φρούτα και λαχανικά; Κυρίως το μήλο, το μπρόκολο, το κέιλ, το ελαιόλαδο, το πορτοκάλι, το αχλάδι, το σπανάκι και οι ντομάτες. Επειδή, εκτός από αυτά, υπάρχουν και άλλα τρόφιμα που έχουν αυτές τις ιδιότητες, το μυστικό είναι να τρώμε μια ποικιλία. Ο κανόνας είναι ότι όσο πιο σκούρο το φρούτο και το λαχανικό, τόσο μεγαλύτερο το περιεχόμενο σε φλαβονόλες, λένε οι ειδικοί με τα μούρα να είναι στις πρώτες θέσεις και τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά. Ακόμη, περιορισμένες ποσότητες τσαγιού, καφέ και κόκκινου κρασιού είναι επίσης υψηλά σε φλαβονόλες και μπορούν να είναι ευεργετικά στη μνήμη και γενικότερη υγεία.

Το άρθρο της εβδομάδας