Όλα ξεκίνησαν το 2017 στο Τίργκου Μούρες, πόλη της κεντρικής Ρουμανίας, με τον πρώτο κήπο. Μέχρι το 2030 όλα τα σχολεία της πόλης θα έχουν τον δικό τους αναπτυγμένο λαχανόκηπο. Οι άνθρωποι από μικρή ηλικία, θα ξέρουν πώς να συνυπάρχουν με τη φύση. Αυτό το πρότζεκτ, δεν έχει μοναδικό σκοπό να μην μένει κανένας άνθρωπος χωρίς φαγητό, αλλά και να αλλάξει τον τρόπο ζωής, τον τρόπο διαπαιδαγώγησης, αλλά και τις διατροφικές συνήθειες των πολιτών. Μέσα σε δύο χρόνια, μέχρι το 2019, ήδη τρεις παιδικοί σταθμοί και ένα δημοτικό είχαν τον δικό τους λαχανόκηπο. Σήμερα, πάνω από 400 παιδιά και 40 εκπαιδευτικοί έχουν εντάξει στην καθημερινότητα του σχολείου αυτό το νέο-πιο κοντά στη φύση και τον άνθρωπο- μοντέλο εκπαίδευσης.

Οι σχολικοί κήποι είναι μια πρωτοπόρα δράση που αποτελεί ένα διαφορετικό εργαλείο ολιστικής διαπαιδαγώγησης, αφού τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι να εξερευνούν τη φύση και ό,τι εκείνη έχει να μας προσφέρει, αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό, σαν μονάδες, αλλά και πώς λειτουργούν ως ενεργά μέλη μιας ομάδας.

Οι εκπαιδευτικοί κήποι, είναι μέρη όπου τα παιδιά μαθαίνουν για τις τροφές, για την προέλευσή τους, τις βασικές ανάγκες κάθε προϊόντος (αέρας, νερό, ήλιος, φροντίδα κλπ.), και τους δίνεται η δυνατότητα να έρθουν κοντά στη φύση παρατηρώντας τα έντομα και τα λουλούδια.

Επίσης, τα βοηθά να ξεφύγουν από την τάξη και να περάσουν περισσότερο χρόνο έξω, κάτι που βοηθά και στην καταπολέμηση του στρες αλλά και στην καλύτερη φυσική κατάσταση.

Ένας κήπος στην αυλή του σχολείου βοηθά τα παιδιά…

* να περάσουν χρόνο έξω από την τάξη και να ευχαριστηθούν τη φύση, ακόμη κι αν είναι στην καρδιά της πόλης, με όλες τους τις αισθήσεις.

* να μάθουν πώς ένας σπόρος γίνεται φυτό, λαχανικό κλπ. και να κατανοήσουν τον χρόνο και τη φροντίδα που απαιτούνται για να συμβεί αυτό.

* να παρατηρήσουν τη μεγάλη ποικιλία σπόρων και φυτών που μπορούν να καλλιεργηθούν σε έναν κήπο και πώς αυτή η ποικιλία βοηθά στην ισορροπία και στην αντοχή όλων των φυτών του λαχανόκηπου.

* να μάθουν για την επικονίαση (γονιμοποίηση) των φυτών και για τη σημασία αυτής της διαδικασίας στην παραγωγή τροφίμων.

* να συμμετάσχουν σε συζητήσεις για τους αγρότες, τις συνθήκες εργασίας τους,τους νόμους του επαγγέλματος και το δίκαιο εμπόριο.

* να μάθουν για την εποχικότητα των προϊόντων και τη σημασία τους στην διατροφική αλυσίδα.

* να εντάξουν στη διατροφή τους ακόμη περισσότερα φρέσκα και εποχικά προϊόντα.

* να δουλεύουν ομαδικά.

* να σχεδιάζουν ένα πρότζεκτ με αρχή και τέλος, να το κάνουν πράξη και να απολαμβάνουν τους «καρπούς» της δουλειάς τους.

* να συνδυάζουν και να κάνουν πιο ενδιαφέροντα και άλλα μαθήματα, όπως τη φυσική, τα μαθηματικά κλπ.

Δείτε επίσης:

Βρέθηκε ο λαχανόκηπος του Χίτλερ!

Ιστορία της γεύσης: Το περιβολίσιο

Εσωτερικοί κήποι και βοτανόκηποι στην κουζίνα μας!