H εταιρεία «Eat Just» λάνσαρε τον περασμένο Δεκέμβριο τις πρώτες μπουκιές από «κοτόπουλο», που δημιουργήθηκαν σε βιολογικό εργαστήριο, λαμβάνοντας ήδη άδεια για κατανάλωση από τις αρχές της Σιγκαπούρης.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή για να δούμε τη σημασία αυτού του επιτεύγματος.

Η Eat Just είναι μια καινοτόμα εταιρεία εναλλακτικού κρέατος που σήμερα αξίζει δισεκατομμύρια. Ο ιδιοκτήτης της -Τζος Τέτρικ- μιλώντας στο CNBC Make It επισήμανε: «Μπορούμε πλέον να πουλάμε το τεχνητό κοτόπουλο σε ολόκληρη τη Σιγκαπούρη είτε σε απλούς πελάτες, είτε στην εστίαση».

Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα;
Μπορεί η έγκριση για την κατανάλωση του τεχνητού κρέατος να «υπόσχεται» να ταράξει τα νερά στην καθιερωμένη βιομηχανία κτηνοτροφίας, ωστόσο, όταν ο Τέτρικ ξεκίνησε το 2011 όλα ήταν διαφορετικά.

Ο Τέτρικ ήθελε να διορθώσει αυτό που θεωρούσε ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κόσμου: τη βιωσιμότητα των τροφίμων και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα από να αυγό. «Αποφασίσαμε πως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να φτιάξουμε ένα αυγό κοτόπουλου από ένα φυτό», είπε. «Το μόνο που ήξερα εκείνη τη στιγμή ήταν ότι υπήρχαν 375.000 είδη φυτών σε όλο τον κόσμο και στοιχημάτιζα ότι ένα από αυτά θα μπορούσε να γίνει κάτι σαν αυγό».

Κερδίζοντας επενδυτές
Το όραμά του άρεσε σε επενδυτές. Έτσι, λίγο μετά την ίδρυση της εταιρείας, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής τεχνολογίας -Vinod Khosla- και ο συνεργάτης του -Samir Kaul- συμμετείχαν στον όραμα του Τέτρικ και επένδυσαν $500.000 στην ιδέα. Μετά από χρόνια πειραματισμών, η ερευνητική ομάδα έπεσε πάνω στη ροβίτσα, ένα όσπριο πλούσιο σε πρωτεΐνες, που χρησιμοποιείται συνήθως στην Ασία. Έτσι, το 2018, γεννήθηκε το πρώτο προϊόν του «Just Egg».

Αυτό που θέλαμε να κάνουμε στη συνέχεια ήταν να δημιουργήσουμε πραγματικό κοτόπουλο και βόειο κρέας, αλλά όχι από φυτά και χωρίς να χρειάζεται η θανάτωση ενός ζώου, αλλά και ούτε μιας σταγόνας αντιβιοτικών. Αυτή είναι γενικά μια διαδικασία που ονομάζεται κυτταρική γεωργία.

Δημιουργία τεχνητού κρέατος
Η διαδικασία δημιουργίας τεχνητού κρέατος ξεκινά με ένα κύτταρο. Σε αυτή την περίπτωση με ένα κύτταρο κοτόπουλου. Μπορεί να ληφθεί είτε από ένα εν ζωή πουλερικό μέσω μιας βιοψίας, είτε από ένα φρέσκο κομμάτι κρέατος, είτε από μια τράπεζα κυττάρων ή από τη ρίζα ενός φτερού. Η διαδικασία της δημιουργίας διαρκεί περίπου 14 ημέρες και το τελικό προϊόν είναι ο ωμός κιμάς.

Ωστόσο, η δημιουργία του «κρέατος» φαίνεται πως είναι το εύκολο κομμάτι. Το δύσκολο κομμάτι ήταν οι εγκρίσεις από τις αρχές οι οποίες χρειάστηκαν δύο χρόνια.

Οι κοτομπουκιές είναι τώρα διαθέσιμες στο εστιατόριο της «Singapore1880» με περίπου $17 να κοστίζει το γεύμα. Αναμένεται πως μελλοντικά θα ενταχθούν και σε περισσότερα μενού.

Τέλος, η ζήτηση για εναλλακτικά προϊόντα κρέατος, όπως το τεχνητό ή το φυτικό κρέας, φαίνεται να αυξάνεται. Μια έκθεση εκτιμά ότι η εναλλακτική αγορά κρέατος θα μπορούσε να αξίζει 140 δισεκατομμύρια δολάρια – ή το 10% της παγκόσμιας βιομηχανίας κρέατος – μέσα σε μια δεκαετία.

Δείτε επίσης:
Η Amazon ανοίγει σούπερ μάρκετ στο Λονδίνο χωρίς ταμεία

The Birdman Smash: Tα συστατικά της επιτυχίας του sold out burger

Κορωνοϊός-Βέλγιο: Την Πρωτομαγιά το άνοιγμα της εστίασης