Τα δείγματα από την ελληνική παρουσία στη φετινή έκθεση ISM της Κολωνίας, τη μεγαλύτερη έκθεση για σνακ και γλυκίσματα παγκοσμίως, που ξεκίνησε στις 29/1 και ολοκληρώθηκε χθες, είναι κάτι παραπάνω από θετικά με την ελληνική επιχειρηματικότητα να δίνει δυνατά το «παρών».

Από τα παλιά παραδοσιακά κεράσματα με άφθονη ζάχαρη, μέχρι τα πιο προσεγμένα, βιολογικά ελληνικά προϊόντα, ο σύγχρονος κλάδος ζαχαρωδών και σνακ μετέφερε το δικό του ενθαρρυντικό μήνυμα για την ελπιδοφόρα εξέλιξη του ελληνικού «επιχειρείν».

16265591_1248459341908071_8403818505350760719_n

Ανάμεσα στις περίπου 30 ελληνικές παρουσίες της έκθεσης βρίσκουμε και δύο νέους επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη, τα αδέρφια Μαρία και Παύλο Τσακίρη, με την εταιρεία δημητριακών «Le Petit Dejeuner». Η Μαρία είναι απόφοιτος Γυμναστικής Ακαδημίας με μεταπτυχιακές σπουδές στο μάρκετινγκ στο Παρίσι και ο αδερφός της έχει σπουδάσει Πληροφορική όμως αποφάσισαν να μην ασχοληθούν με τις αρχικές τους σπουδές αλλά να αναλάβουν την οικογενειακή επιχείρηση «Tσακίρης», που από το 1963 εξειδικευόταν στην παραγωγή και πώληση κυρίως ειδών πρωινού. Αυτή ήταν μεν η αφετηρία τους, σύντομα όμως προχώρησαν στη δημιουργία και προώθηση ενός νέου brand με δημητριακά υψηλής ποιότητας και καλαίσθητες vintage συσκευασίες. Γκουρμέ σοκολάτα, τσάτνεϊ και μπάρες με θεσσαλικό γκότζι μπέρι είναι μερικά από τα προϊόντα που εξάγουν πλέον σε χώρες όπως Γαλλία, Ρωσία, Ταϊβάν, Κίνα, Κορέα, και ΗΠΑ.

Ανάλογη εξαγωγική δραστηριότητα έχει και η σοκολατοποιία Laurence που εδρεύει στην Ευκαρπία της Θεσσαλονίκης και είναι άνετα συγκρίσιμη με τις σικ σοκολατερί του Παρισιού. Ξεκινώντας το 1922 με παραδοσιακά κεράσματα, η σημερινή σοκολοταποιία της οικογένειας Αρώνη προσφέρει μια μεγάλη γκάμα γκουρμέ προϊόντων με βάση τη σοκολάτα και εξαγωγές στην Κύπρο, την Ουκρανία, τη Ρωσία, την Αλβανία, το Αζερμπαϊτζάν, το Βέλγιο και τη Γερμανία.

16265203_1675963859096858_4620744322382670984_n

Ανάμεσα στις εταιρείες που παρουσίασαν ποικιλία νέων ελληνικών προϊόντων ξεχώρισαν η «Geodi», με τις πρωτότυπες μαρμελάδες με 85% φρούτα, στέβια, τσάτνεϊ κ.ά. Αίσθηση έκαναν και οι μπάρες δημητριακών της εταιρείας «Three Hearts» από ποικιλίες ελληνικών μούρων, αρώνια, ιπποφαές και μέλι αφού τα superfoods και τα παράγωγά τους είναι είδος που έχει ακόμα πολλή ζήτηση στην αγορά. Η «Nuts and Nuts» ωστόσο, εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των ξηρών καρπών, τα ηνία της οποίας κρατούν οι αδερφές Παυλίνη, έχει επίσης ανοδική πορεία δεδομένου ότι η νέα τάση των vegan και βιολογικών τροφίμων επηρεάζει πολύ θετικά τον κλάδο των ξηρών καρπών.

16299214_1195361667248382_4060185131744413265_n

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πίσω από το στήσιμο των ελληνικών περιπτέρων, το συντονισμό και την επικοινωνία των Ελλήνων εκθετών οι οποίοι συμμετείχαν φέτος περισσότερο δυναμικά από κάθε άλλη χρονιά, βρίσκεται άλλη μια ιδιωτική εταιρεία, η Promo Solutions, που ουσιαστικά εκπροσωπεί την Ελλάδα χωρίς καμία δυστυχώς βοήθεια από το κράτος.