Πολλοί επικρίνουν τη «λαιμαργία» για #foodporn καταστάσεις επιμένοντας ότι η επιθυμία να συλλέγουμε και να μοιραζόμαστε στα social media εικόνες με λαχταριστά φαγητά είναι μια τάση που κάποια στιγμή θα περάσει, όμως η απάντηση έρχεται με νέες έρευνες που αποδεικνύουν ότι αυτή η τάση μετρά τουλάχιστον 500 χρόνια παρουσίας στα… κοινά.

Example_Paintings-6

Example_Paintings-7

Οι ερευνητές του «Food and Brand Lab» του Πανεπιστημίου Κορνέλ, αφού ανέλυσαν 750 έργα Ευρωπαίων και Αμερικανών καλλιτεχνών που απεικόνιζαν διάφορες τροφές και δημιουργήθηκαν στη χρονική περίοδο ανάμεσα στα 1.500 και 2.000 μ.Χ, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα είδη των τροφών (όπως οστρακοειδή και εξωτικά φρούτα) που επιλέγονταν από τους περισσότερους καλλιτέχνες, δεν ήταν ήταν τυπικές επιλογές της καθημερινότητας της εποχής αλλά αποτελούσαν μέρος της επιθυμίας τους να αποτυπώσουν κάτι λαχταριστό και ενίοτε πολύ σπάνιο και πολύ ακριβό, που θα πληροί φυσικά και τις ανάλογες προϋποθέσεις αισθητικής. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο το ότι ο αστακός είναι με διαφορά το πιο «πολυζωγραφισμένο» θέμα παρ’ όλο που οι αγκινάρες, τα λεμόνια αλλά και τα γλυκά ήταν δημοφιλείς επιλογές της τότε καθημερινότητας.

Example_Paintings-10

Example_Paintings-2

«Η σχεδόν ερωτική σχέση με φαγητό που είναι οπτικά ελκυστικό και η επιθυμία μας να εστιάζουμε επανειλημμένα σε αυτό δεν αποτελεί καινούρια κατάσταση», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Andrew Weislogel, καθηγητής στο Μουσείο Τέχνης Johnson του Πανεπιστημίου, επιβεβαιώνοντας ότι αυτό που κάποιοι χαρακτηρίζουν τρέλα είναι τελικά μια μορφή διαχρονικής τέχνης…

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr