Εν συνεχεία του νέου πλέγματος μέτρων περιορισμού εξάπλωσης του κορωνοϊού πρόσφατα έκλεισαν και στην Ελλάδα καφετέριες, εστιατόρια και μπαρ. Το γενικό αυτό lockdown όμως, όπως είναι λογικό, δεν θα αφήσει την ελληνική οικονομία αλώβητη. H οπτική του σεφ Άρη Βεζενέ αποτελεί ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που δίνουν ξεκάθαρο στίγμα της κατάστασης από την πλευρά των εστιατόρων.

Ο σεφ σε σχετική δημοσίευση στα social media εκφράζει την ανησυχία του για το τι μέλλει γενέσθαι και για τους τρόπους προσαρμογής των επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα ώστε να παραμείνουν βιώσιμες. «Σπάνια ανοίγομαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνήθως επιστρατεύω το χιούμορ για να πάρω δυνάμεις και να περάσει η μέρα. Ωστόσο, νιώθω την ανάγκη να ανοιχτώ λίγο ακόμα. Ενώ οι περισσότεροι από όσους δουν τη δημοσίευση θα υποθέσουν ότι πρόκειται για μια ακόμα δημοσίευση σχετική με το φαγητό και θα κάνετε ένα γρήγορο κλικ στο “like”, εγώ ευελπιστώ ότι θα αφιερώσετε 30 δευτερόλεπτα για να διαβάσετε αυτό το κείμενο. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια απειλή την οποία δεν είμαστε εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά. Ενδεχομένως να έχουμε καταρρεύσει συναισθηματικά και οικονομικά και ακόμα δεν το γνωρίζουμε. Διαβάζω δημοσιεύσεις άλλων εστιατορίων ανά την υφήλιο όπως το Ato Boy και το Canlis στη Νέα Υόρκη -αναφέρω μόνο μερικά παραδείγματα- και βλέπω ότι λαμβάνουν άμεσα πρωτοβουλίες σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να σώσουν τις επιχειρήσεις, τις ομάδες και τις οικογένειές τους. Όμως δεν βλέπω κάτι δημοσιευμένο στη δική μας εστιατορική κοινότητα και αυτό είναι κατανοητό δεδομένου ότι ακόμα δεν έχουμε καταλάβει τι στο καλό συμβαίνει. Άλλοι απλά σιωπούν γιατί νιώθουν ότι έχουν χάσει τα πάντα ήδη και δεν έχουν ιδέα ποιο θα είναι το επόμενο βήμα τους. Με ρωτούν αν θα παρέχουμε υπηρεσίες διανομής στο Birdman και το Vezene. Παρακολουθώ στο Instagram τον κόσμο να μαγειρεύει, να τρώει ξοδεύοντας σαν να πρόκειται αυτή η κατάσταση να τελειώσει μέχρι το Πάσχα και μετά θα έρθει και το καλοκαίρι και όλα θα πάνε ρολόι. Και όλα αυτά ενώ τα αμερικανικά εστιατόρια δεν γνωρίζουν αν θα συμπεριληφθούν στις χρηματοδοτήσεις εκτάκτου ανάγκης.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

I rarely open up on social media. I usually employ humor to get me through the day. I am though feeling the urge to open up a bit more. And while most of you think this is just a food pic and u will click Like fairly quick, I am hoping u will spend 30 sec and read this text. We are dealing with a threat that we are not equipped to tackle swiftly. We might have collapsed emotionally and financially and we are not aware of it. I am reading through posts of other restaurants throughout the globe like @canlisrestaurant @atoboynyc to only name a few and I see initiatives that are desperately trying to save their businesses , teams and most importantly families. But I see almost nothing being posted in our own Greek restaurant community and that’s understandable because this new shit everyone is trying to figure out. Others are keeping quite because they feel they lost everything already and they have no clue whats their next step. I am being asked whether we are exploring delivery services on both @vezene and @birdmanathens. I keep watching people on Insta cooking, eating, spending money on food like this shit is about to end by easter and then summer is around just in time. All this while American restaurants are not sure they will be included in the Emergency Relief Fund, we already feel relieved that we are. Friends, buckle up cauz we have a long way to go. Fellow restaurant owners team up and lets figure shit out before its too late for the next day whenever that is. If delivery service is an option, it should be with the sole purpose to keep the engine running for our teams, their families and our bare minimum self preservation. There is no business opportunity here but community service. So yes, we can activate such ideas but for the right reasons and we need our customers to give us the green light that they show support, so we, the small family owned restaurants, don’t disappear with a snap of Thanos’s finger in the Avengers, alongside the entire supply chain of suppliers, farmers, producers, breeders, fishmongers, winemakers whose hard work and financial support has been holding us together. So people: pls get loud! #staysafe

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ari Vezené (@arivezene) στις

Νιώθουμε ήδη ανακουφισμένοι που εμείς συμπεριλαμβανόμαστε στο αντίστοιχο πρόγραμμα. Φίλοι μου ανασκουμπωθείτε γιατί έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας. Φίλοι εστιάτορες ας ανασυνταχτούμε για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε πριν είναι πολύ αργά για την επόμενη μέρα. Αν η διανομή κατ’ οίκον είναι μια επιλογή θα είναι με μοναδικό σκοπό να συνεχίσουμε να λειτουργούμε για τις ομάδες μας, τις οικογένειές τους και την αυτοσυντήρησή μας. Δεν κάνουμε λόγο για επιχειρηματική ευκαιρία αλλά για κοινωνική προσφορά. Οπότε, ναι, μπορούμε να ενεργοποιηθούμε φέρνοντας σε πέρας τέτοιες ιδέες αλλά για τους σωστούς λόγους και θέλουμε και οι πελάτες μας να μάς δώσουν το πράσινο φως και να μάς συμπαρασταθούν. Έτσι, εμείς, η μικρή οικογένεια των εστιατορίων να μην εξαφανιστούμε εν ριπή οφθαλμού μαζί με την αλυσίδα των προμηθευτών μας, των αγροτών, παραγωγών και εκτροφέων, εμπόρων ψαριών και των οινοποιών των οποίων η σκληρή δουλειά και υποστήριξη μας βοηθά να στεκόμαστε στα πόδια μας. Οπότε κόσμε σε παρακαλώ μίλα δυνατά!», είπε ολοκληρώνοντας το κείμενο με το hastag #staysafe (μείνετε ασφαλείς).

Διαβάστε επίσης

Κορωνοϊός: 5 tips για πρόληψη σε εστιατόρια και σούπερ μάρκετ

Κορωνοϊός: Πώς αντιμετωπίζουν την κρίση τα εστιατόρια στην Ιταλία

Κορωνοϊός: Delivery στην Ιταλία η εναλλακτική αντί εξόδου

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr