Από 21-27 Νοεμβρίου η ιταλική γαστρονομία ξεδιπλώνει τις πιο εκλεκτές εκδοχές της με περισσότερες από 1000 εκδηλώσεις να πραγματοποιούνται σε πάνω από 100 χώρες σε κάθε γωνιά της υφηλίου. Η διεθνής εβδομάδα ιταλικής κουζίνας είναι σίγουρα παράδειγμα προς μίμηση.

Με την άνοδο της δημοτικότητας της ιταλικής κουζίνας, των βραβευμένων εστιατορίων και της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας, η Ιταλία έχει μπει για τα καλά στο τερέν του παγκόσμιου marketing εδώ και αρκετά χρόνια. Η συγκεκριμένη διοργάνωση πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών και της Διεθνούς Συνεργασίας της Ιταλίας επιβεβαιώνοντας με έναν ακόμη τρόπο ότι η Ιταλία παγιώνει τη θέση της ανάμεσα σε «κολοσσούς» του παγκόσμιου γαστρονομικού γίγνεσθαι όπως η Γαλλία και η Ισπανία.

italika-proionta1

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν ταυτόχρονα στις χώρες που συμμετέχουν περιλαμβάνοντας σόου μαγειρικής, εκθέσεις, διαλέξεις, γευσιγνωσίες, προβολή ντοκιμαντέρ και ταινιών του ιταλικού κινηματογράφου με θέμα την κουζίνα κ.ά μέσω των οποίων θα γίνουν ευρύτερα γνωστές οι ιταλικές γευστικές παραδόσεις καθώς και αρκετά επιλεγμένα εγχώρια brands. Σκοπός των διοργανωτών είναι η «διεθνοποίηση» της ιταλικής γευστικής κουλτούρας, η ενίσχυση των εξαγωγών στο εξωτερικό αλλά και της ευκολότερης πρόσβασης των επαγγελματιών της μαζικής εστίασης στα ιταλικά προϊόντα. Πρόκειται για μία από τις πρωτοβουλίες της ιταλικής κυβέρνησης που πραγματοποιείται στο πλαίσιο πλάνου προώθησης της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων με κόστος που αγγίζει τα εβδομήντα εκατομμύρια ευρώ (!). Οι δράσεις που περιλαμβάνει για να υπάρξουν ουσιαστικά αποτελέσματα είναι αλυσιδωτές με τη συμμετοχή και συνεργασία αναγνωρισμένων σεφ και έμπειρων εκπροσώπων του χώρου που μπαίνουν δυνατά στη μάχη για τη διάδοση της ποιότητας και ακεραιότητας της εγχώριας παραγωγής.

amatritsiana_anoigma

Σημαντικό κομμάτι αυτού του πλάνου είναι και το «The Food Act», μία επίσημη συμφωνία υπογεγραμμένη και από τους υπουργούς εξωτερικών και αγροτικής ανάπτυξης της χώρας, στην οποία- μεταξύ πολλών άλλων- συμπεριλαμβάνεται και η διεθνής εβδομάδα ιταλικής κουζίνας. Μέσω αυτής, η ιταλική κυβέρνηση «δεσμεύεται» να προστατεύσει προϊόντα όπως π.χ η μορταδέλα ή η παρμεζάνα, των οποίων οι απομιμήσεις κυκλοφορούν ευρύτατα, κάτι που επιφέρει ζημιά και στη γαστρονομική εικόνα της χώρας, όμως πάνω απ’ όλα η ζημιά είναι οικονομική δεδομένου ότι με πρόχειρους υπολογισμούς αγγίζει τα πενήντα δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Προκειμένου λοιπόν να περιοριστεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, το πλάνο περιλαμβάνει στοχευμένη επιμόρφωση και προώθηση της ιταλικής γαστρονομικής κουλτούρας σε 6 χώρες: Αμερική, Κίνα, Αραβικά Εμιράτα, Βραζιλία και Ρωσία, εν συντομία, πολυπληθείς χώρες με ακόρεστο ενδιαφέρον για ό,τι αφορά την ιταλική γεύση. Είναι σαφές λοιπόν ότι το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ενδεικτικό του τρόπου που κάθε χώρα οφείλει να αντιμετωπίζει τη γαστρονομική της κληρονομιά, ως δομικό στοιχείο δηλαδή της ταυτότητας και της κουλτούρας της, επιστρατεύοντας κάθε δυνατό μέσο προκειμένου να την προστατεύσει.

Από τις 21 έως και τις 27/11 πολλά εστιατόρια και στην Ελλάδα προτείνουν πιάτα αφιερωμένα στη διεθνή εβδομάδα της ιταλικής κουζίνας. Στην πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τα ελληνο- ιταλικά εμπορικά επιμελητήρια στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, συμμετέχουν εστιατόρια σε Αθήνα, Ηράκλειο, Βόλο, Κέρκυρα κ.ά όπως τα «Βotrini’s», «Sale & Pepe», «Alpino», «Parlo», «L’ Abbuffata», «Da Vinci» κ.ά.