Το έργο «Τοπικά και Επώνυμα», που στόχο έχει την ανάδειξη και κοινή προβολή ξενοδοχείων, προορισμών και παραγωγών με «όχημα» επιλεγμένα και επώνυμα τοπικά προϊόντα, ξεκίνησε ξανά.

Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς «Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού» και «We Do Local» -το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα την Κρήτη. Όπως άλλωστε επισημαίνουν οι συντελεστές του έργου, η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγο επιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και μη-επώνυμες (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ).

Από την άλλη, το έργο «Τοπικά και Επώνυμα» βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επιπλέον, το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις της «Αυθεντικότητας» για σήμανση και «επώνυμη» χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς και τόπους προέλευσης αυτών. Σκοπός του είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους , αλλά και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.

Δείτε επίσης:
Ο γαστρονομικός τουρισμός σε δημόσια διαβούλευση

Άρση lockdown: Τα σενάρια για το άνοιγμα της εστίασης

Τα 10 αγροτικά προϊόντα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες το 2020