Στο πλαίσιο των δράσεων ως «Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019», η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Ενώσεις Ξενοδόχων, φορείς του τουρισμού και την Λέσχη Αρχιμαγείρων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, «τρέχει» μια ενδιαφέρουσα καμπάνια προώθησης τοπικών γεύσεων και προϊόντων των νησιών.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες που ήδη έχουν ξεκινήσει και υλοποιούν τη δράση «Be a local», συστήνουν στους επισκέπτες τους την τοπική κουζίνα με παραδοσιακές συνταγές των νησιών, παρασκευασμένες με τοπικά προϊόντα, που παρουσιάζονται είτε στην πρωτότυπη εκδοχή τους είτε στη σύγχρονη.

Η πρωτοβουλία ενισχύεται συνεχώς με νέες συμμετοχές ξενοδοχειακών μονάδων αποσκοπώντας στη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την τουριστική βιομηχανία και κατ’ επέκταση, τη στήριξη των τοπικών παραγωγών. Στο πλαίσιο της γαστρονομικής εξωστρέφειας της τοπικής νησιώτικης κουζίνας, μέσω της περιφέρειας, οργανώνονται παρουσιάσεις ελληνικών προϊόντων στις μεγαλύτερες εκθέσεις-παγκοσμίως-γαστρονομίας, τροφίμων και ποτών. Πρόκειται για ένα μόνο κομμάτι δράσεων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της ανάδειξης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ως Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019 και θα κορυφωθούν μέσα στο επόμενο έτος.

Κάπου εδώ θα σημειώσω μια γενική διαπίστωση: Στο «χρηματιστήριο» της γαστρονομίας η Ελλάδα-ενώ έχει τα φόντα-δεν «ποντάρει» στο ίσως πιο δυνατό χαρτί της που δεν είναι άλλο από το γευστικό της πλούτο. Η ελληνική οικονομία στηρίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στον τουρισμό-και δη το γαστρονομικό-που έχει τη δυναμική με ουσιαστικές ενέργειες να της δώσει σημαντική ώθηση. Δεν είναι απλό και χρειάζεται προσεκτικά μελετημένο πλάνο, ωστόσο, για να ξεφύγουμε από την εσωστρεφή στάση που διατηρούμε στη γαστρονομία, χρειάζεται συνεργασία, στήριξη από τοπικούς φορείς, σαφώς δυνατές ιδιωτικές πρωτοβουλίες και επικοινωνία. Τα debates για όλα τα παραπάνω πολλά και προφανώς κάποια από αυτά οδήγησαν στην πρωτοβουλία «Be a local», η οποία έχει ελπιδοφόρες προοπτικές.

Όσον αφορά τον γαστρονομικό τουρισμό, ενδεικτικά της δυναμικής του είναι τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της μεγάλης διεθνούς πλατφόρμας ταξιδιωτικών κρατήσεων, Booking.com. Σύμφωνα με αυτά:
Το 54% ότι επιθυμεί να αποκτήσει μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες στις διακοπές.
Τέσσερις στους 10 ταξιδιώτες (41%) επιθυμούν να κάνουν διακοπές το 2018 σε ανερχόμενους προορισμούς για το ποτό και το φαγητό τους, έναντι 29% το 2017.

Το τοπικό φαγητό θα είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ταξίδια το 2018, με τα 2/3 (64%) των ταξιδιωτών να επιθυμούν να δοκιμάσουν περισσότερο τοπικές γεύσεις.

Το φαγητό θα αποτελέσει ακόμα και καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ταξιδιού με έναν στους 5 (22%) να σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιον προορισμό απλώς και μόνο για το φαγητό του και το ένα τέταρτο (25%) να αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν φημίζονται για τη γαστρονομία τους.

Τρεις στους 10 (29%) θα επιλέξουν προορισμό βάσει των κριτικών που συγκεντρώνουν τα τοπικά εστιατόρια.

Το ένα τρίτο (31%) προγραμματίζει να τραβήξει περισσότερες φωτογραφίες φαγητού στα ταξίδια το 2018, ώστε να τις δημοσιεύσει στα social media και να τις κοινοποιήσει σε φίλους.

Δείτε επίσης
Στην Ελλάδα το 2019 ο διαγωνισμός «European Young Chef Award» 

Ο καλύτερος Ευρωπαίος νέος σεφ είναι Έλληνας