Η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που διασκεδάζουμε σύμφωνα με έρευνα που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τις εταιρείες MSPS και Αlternative, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022.

Ειδικότερα, από την έρευνα προκύπτει ότι η επιστροφή στην «κανονικότητα» δεν αναμένεται πριν το 2024, ενώ σημαντικές αλλαγές έχουν επέλθει στις συνήθειες των Ελλήνων σχετικά με την έξοδο για διασκέδαση. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλέον βγαίνουν νωρίτερα (από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ.), ενώ όλο και συχνότερα βγαίνουν για ποτό μετά τη δουλειά. Οι παρέες είναι μικρότερες σε σχέση με το παρελθόν και οι λογαριασμοί μεγαλύτεροι, ενώ υπάρχει αυξημένη όρεξη για χορό. Επιπλέον, η διανομή «κατ’οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής, ενώ οι «ghost kitchens» (εστιατόρια αποκλειστικά για διανομή ή παραλαβή, χωρίς σάλα για πελάτες) ήρθαν για να μείνουν. Αναφορικά με την επισκεψιμότητα, ήδη έχει μειωθεί 6% στα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ -μπαρ, 20% στα fast food, 37% στα μπαρ -εστιατόρια, 30% στα μπαρ και τέλος 51% στα club.

Σχετικά με την κατανάλωση στα τρόφιμα
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη πτώση κατανάλωσης (32%) καταγράφεται στους συσκευασμένους χυμούς με ή χωρίς ζάχαρη, στο τσάι σημειώνεται πτώση (29%), στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό πτώση (27%) και στα ενεργειακά ποτά πτώση (24%). Ο βασικός λόγος για τον περιορισμό της διασκέδασης εκτός σπιτιού και την προτίμηση της κατ’οίκον διασκέδασης για το 70% είναι η εξοικονόμηση χρημάτων ενώ για το 62% είναι η αίσθηση ασφάλειας. Σχεδόν ένας στους δυο (ποσοστό 46%) δηλώνει ότι θέλει να αποφύγει την πολυκοσμία και τη φασαρία. Επίσης, 1 στους 2 (ποσοστό 55%) αναφέρει ότι καταναλώνει το ίδιο, ενώ το 37% (4 στους 10) δηλώνει ότι καταναλώνει λιγότερο. Τέλος, την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δεν σταματούν να αναζητούν νέα καινοτόμα προϊόντα.

Δείτε επίσης:
5 βασικές συμβουλές από τον ΕΟΔΥ για την ασφαλέστερη κατανάλωση τροφίμων

Έρευνα για τους Έλληνες καταναλωτές και τη σχέση τους με το ελαιόλαδο και την επιτραπέζια ελιά

Πανδημία και νέα ελληνική γαστρονομική πραγματικότητα