Οι πωλήσεις των βασικών τροφίμων εκτοξεύονται, σύμφωνα με νέα έρευνα. Όπως προκύπτουν από τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ, αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων, όπως τα ζυμαρικά (+43,6%), τα άλευρα, τα όσπρια (+20,6%), αλλά και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).

Σύμφωνα με την εταιρεία, η εκτόξευση των πωλήσεων σε αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των καταναλωτών εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και με την ανησυχία για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.

Παράλληλα, μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις και σε άλλα βασικά προϊόντα. Τα σπορέλαια εκείνες της ημερομηνίες αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 37,4% και το ελαιόλαδο κατά 33,9%. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε συντριπτικό βαθμό σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.

Τέλος, από τα στοιχεία της NielsenIQ προκύπτει ότι όλες oι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες παρουσίασαν θετική τάση την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Πιο συγκεκριμένα τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα (μη συσκευασμένα φρούτα, λαχανικά, ψάρια, κρέατα, αλλαντικά, τυριά),σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%, γεγονός που πιθανότατα να οφείλεται με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.

Δείτε επίσης:
Πώς ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ανατιμήσεις «φωτιά» στα βασικά προϊόντα διατροφής

ΟΗΕ: Ανησυχία για την παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού τροφίμων λόγω του πολέμου

Το άρθρο της εβδομάδας