Πριν από λίγες ημέρες δημιουργήθηκε ένα cluster με περισσότερες από 20 επιχειρήσεις της περιοχής της Χαλκιδικής για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, πολλά από τα οποία παρουσιάστηκαν στη γαστρονομική εκδήλωση KOUZINA που διοργάνωσε το Σαββατοκύριακο (4-5 Ιουλίου) ο Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού.

Παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, οι γυναίκες των τοπικών συλλόγων της Ιερισσού ένωσαν τις δυνάμεις τους, ξεσκόνισαν τους τζελεμεντέδες που είχαν από γονείς και πεθερικά και δημιούργησαν ένα τραπέζι γεμάτο γεύσεις του παρελθόντος, συνδεδεμένες με έθιμα και συνήθειες του τόπου. Οι καλεσμένοι λίγοι, κυρίως εκπρόσωποι του Τύπου.

Η πανδημία δεν επέτρεψε να έχει η εκδήλωση το χαρακτήρα γιορτής αλλά τα χαμόγελα περίσσευαν: «Είμαστε πολύ χαρούμενες που μας δόθηκε η ευκαιρία να θυμηθούμε παλιές συνταγές και να μαγειρέψουμε παρέα», είπε η Άννα Αϊβαζίδου, από Σύλλογο Γυναικών Ιερισσού.

Πιάτα με Ορκίνι, ψάρι που αλιεύεται στα νερά της Ιερισσού, μαγειρεμένο με όλους τους τρόπους, σουπιές με μάλαθρα (μάραθο), χταπόδι μαγειρευτό, σαλάτα με παππούδια (φασόλια μαυρομάτικα) και σαλάτα με τρέβλα (γλιστρίδες), γαλατόπιτα, κολομπαρόπιτα και πολλά άλλα εδέσματα γέμισαν το καλοκαιρινό τραπέζι που στήθηκε στο λιμάνι της Ιερισσού και για το οποίο φρόντισαν επίσης ο Σύλλογος Φίλοι Περιβάλλοντος Ιερισσού και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιερισσού “ Κλειγένης”.

Σε εξέχουσα θέση και τα τοπικά παραδοσιακά γλυκά και η γλυκειά κολοκυθόπιτα που ετοίμασε ο Λαογραφικός Μουσικοχορευτικός Σύλλογος Ιερισσού”‘Καγκελευτός”, καθώς όπως είπε η εκπρόσωπος του συλλόγου Στέλλα Κάρλα, το επιδόρπιο δεν μπορεί να λείπει από ένα τραπέζι.


Διεκδικώντας μια θέση στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη
«Δημιουργήσαμε ένα δίκτυο τουριστικών επαγγελματιών και παραγωγών παραδοσιακών προϊόντων, μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που θα φέρει κοντά τον τουρισμό με τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα», τόνισε ο κ.Βαλιάνος και πρόσθεσε: «Θέλουμε να βοηθήσουμε τα μέλη αυτού του cluster.

Να αγοράζουν -για παράδειγμα- οι ξενοδόχοι σε καλύτερες τιμές σπουδαιότερα προϊόντα και οι άνθρωποι της παραγωγής να προωθούν τα προϊόντα τους στα σημεία που υποδεχόμαστε τον τουριστικό πληθυσμό στην περιοχή, αναφέρει το ΑΠΕ.

Αυτό το cluster θα έχει δική του προωθητική ατζέντα και θα «τρέξει» αυτό που ονομάζουμε «γαστρονομική ταυτότητα στην περιοχή». Ευελπιστούμε το επόμενο χρονικό διάστημα και μέσα από αυτήν τη διαδικασία και ως συνέχεια του φεστιβάλ KOUZINA που διεξάγεται έτσι κι αλλιώς δέκα χρόνια, πάλι με συμμετοχή όλων των ανθρώπων της περιοχής να μας θυμούνται πια και για τη γαστρονομία μας».

«Αγροδιατροφή και τουρισμός είναι οι δύο πυλώνες ανάπτυξης για τη Χαλκιδική, τους οποίους εμείς θέλουμε να ενώσουμε και για αυτό είμαστε πάντα κοντά στις πρωτοβουλίες του δήμου Αριστοτέλη, που αναδεικνύουν τη μοναδικότητα του τόπου», επεσήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης.

Τέλος, στόχος του δήμου είναι μπει στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη, όπως αναφέρει ο κ.Βαλιάνος και για αυτό έχουν δρομολογηθεί μια σειρά δράσεων, με την ελπίδα πάντα, ότι η πανδημία θα περιοριστεί και θα επιτρέπονται τα ταξίδια: «Θα προωθήσουμε τη φέτα της περιοχής μας στο Παρίσι, τα κρασιά μας στη Γερμανία και το Βέλγιο, προωθώντας ταυτόχρονα και το πολιτιστικό κομμάτι της διαδρομής της παραγωγής του οίνου μέσα από τα τρία επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής μας και τα εξαιρετικά οινοποιεία του Αγίου όρους για τον ανδρικό πληθυσμό και θα ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες για τον τίτλο ΠΟΠ για τα μύδια Ολυμπιάδας.

Διαβάστε ακόμη:
O Λούκα Πισκάτσι στο Mercato του Four Seasons στον Αστέρα

Μεγάλες διακρίσεις ελληνικού ελαιολάδου στον London International Olive Oil Competition 2020

Αυτά είναι τα βραβεία του Gault & Millau Hellas 2020