Εξαιρετικά καυτερά τσιπς με λάιμ, ζαχαρωτά που σκάνε από βόμβες σοκολάτας, φυσαλίδες με τσάι, ζελεδάκια σε σχήμα πίτσας, γιγάντια κρουασάν και μικροσκοπικά pancakes. Ροζ φαγητά και μπλε ποτά, χρωματιστά ποπ κορν, τσιπς κοτόπουλου, δημητριακά σε μπάρες, ροφήματα με τυρί και καφέδες με σαντιγί. Θρεπτικό street food, plant-based εκδοχές, ινσταγκραμικά bowls, tiktok συνταγές, ξεχειλισμένα smoothies και φαντασία χωρίς όρια για τη γενιά που δεν έχει όρια. Τη Generation Ζ.

Καλώς τα, τα παιδιά τα δικά μας
Ποιοι ανήκουν σε αυτή τη γενιά; Χρονικά δεν μπορεί να προσδιοριστεί με απόλυτη ακρίβεια καθώς οι απόψεις διίστανται. Ωστόσο, μπορούμε να πούμε ότι περιλαμβάνει αυτούς που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1997 και 2010. Αποτελείται δηλαδή από τους σημερινούς μαθητές γυμνασίου, λυκείου και τους νέους φοιτητές ή νέους εργαζόμενους. Αφορά στη νέα αγοραστική δύναμη που επηρεάζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, διαμορφώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών και κατευθύνει τις αγορές του μέλλοντος.

Το φαγητό στο επίκεντρο
H περιβόητη Generation Z γεννήθηκε με το κινητό να είναι η «προέκταση» του χεριού και τα social media να είναι ο δικός τους ξεχωριστός κόσμος. Αυτή η γενιά έχει πρόσβαση σε ένα κόσμο αχαρτογράφητο, απύθμενο και απέραντο, όπου οι πληροφορίες δίνονται άμεσα και εύκολα με μία απλή αναζήτηση. Κατακλύζεται συνεχώς από νέα μηνύματα, ήχους, βίντεο και εικόνες που αλλάζουν με ανεξέλεγκτη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται ο τρόπος που σκέφτεται, αποφασίζει και πράττει σε διάφορα καθημερινά ζητήματα γενικότερα. Ειδικότερα, είναι συνδεδεμένη με την εξερεύνηση και τη συζήτηση σχετικά με τη μουσική, τα games και το φαγητό. Όπου το φαγητό δεν θεωρείται πλέον μόνο καθημερινό «καύσιμο» αλλά και στοιχείο της πολύπλευρης προσωπικότητας.

Η πιο ποικιλόμορφη γενιά
Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά, η Gen Z είναι η πιο ενημερωμένη για τα τρέχοντα γεγονότα, έχει κοινωνική συνείδηση και αποδέχεται τη διαφορετικότητα. Ως η πιο ποικιλόμορφη γενιά, χάρη στην οικογένεια και τους φίλους, εκτίθεται συνεχώς σε διαφορετικές κουζίνες και πολιτισμούς. Εξαιτίας των εκτεταμένων ταξιδιωτικών συνδέσεων, είναι ανοιχτή στην εξερεύνηση διαφορετικών γεύσεων. Επιπλέον, αυτή η γενιά έχει μεγαλώσει με τηλεοπτικές εκπομπές, όπως είναι το MasterChef Junior, το Top Chef, και κοινωνικά δίκτυα όπως το TikTok, Instagram και YouTube με πλήθος από reels σύντομης μαγειρικής. Παρότι ο πολύς χρόνος στην οθόνη επηρεάζει τις προσωπικότητες, τη συμπεριφορά, τις προοπτικές και τις επιλογές τροφίμων και ποτών, εντούτοις σε αυτή τη γενιά, υπάρχουν σταθερές αξίες όπως είναι η κοινωνική ευαισθησία, η φροντίδα της υγείας και η ευκολία. Εξίσου σημαντική απήχηση έχουν και έννοιες όπως: φυσικό, οργανικό και βιώσιμο. Γιατί; Γιατί και αυτές τις πληροφορίες, τις συνάντησαν στο διαδίκτυο.

Το φαγητό δεν είναι ανάγκη, είναι εμπειρία
Λόγω του νεαρού της ηλικίας τους, οι νέοι ουρανίσκοι τους έχουν ήδη μια γεύση νοσταλγίας γι’ αυτό και επιθυμούν τις οικίες, απλές συνταγές. Παρόλα αυτά, στα οικογενειακά τραπέζια πλήττουν, δεν κατανοούν τα μεγάλα γεύματα με τις πληθωρικές πιατέλες και αποσυντονίζονται με την αλόγιστη σπατάλη τροφίμων. Αγαπούν να ανακαλύπτουν νέα σημεία street food, διαβάζουν τις κριτικές πριν αποφασίσουν και συνήθως σχολιάζουν και βαθμολογούν. Σε μεγάλο ποσοστό, ενοχλούνται με τη σκληρή κρεατοφαγία και συνήθως επιλέγουν μόνο κοτόπουλο.

Σύμφωνα με έρευνες, το 42% ενδιαφέρεται για μικρά γεύματα street food, ενώ το 46% επιλέγει το κοτόπουλο ως βασική πρωτεΐνη. Επίσης, οι plant-based προτάσεις, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, οι πίτσες, τα φρέσκα ζυμαρικά και τα μπολ όπως π.χ. το μπουρίτο μπολ, τα poke bowl και τα acai bowl είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Ωστόσο, όλα έχουν να κάνουν με το βιωματικό φαγητό. Δοκιμάσουν ασύνδετα υλικά, νέα τρόφιμα και έλκονται από μέρη που προσφέρουν βιώσιμα, βιολογικά, τοπικά προϊόντα στα μενού. Όσο πιο διαφανές είναι το εστιατόριο με τα συστατικά του, τόσο το καλύτερο. Η Gen Z προτιμά ενεργειακά αναψυκτικά, εμφιαλωμένο νερό, smoothies και χυμούς φρούτων, αρκεί να έχουν φαντεζί χρώματα.

Ιδού 10 αγαπημένα προϊόντα της Generation Z που ξεχωρίσαμε:


Βόμβα σοκολάτας
Πρόκειται για στρογγυλές, σοκολατένιες μπάλες που είναι γεμισμένες με καραμέλες βουτύρου και marshmallows. Η σοκολατένια βόμβα τοποθετείται σε ένα φλιτζάνι και περιχύνεται με ζεστό νερό ή γάλα, έτσι ώστε να λιώσει το εξωτερικό μέρος και να ξεπεταχθεί το περιεχόμενο. Η βιντεοσκόπηση του «σκασίματος» όχι απλώς επιτρέπεται, αλλά επιβάλλεται. Παρασκευάζονται από την ελβετική σοκολατοποιία ICKX και μπορείτε να τις παραγγείλετε από το www.xirokarpadiko.gr

Φουλ του Καφέ
Αυτή η γενιά αγαπάει τον καφέ που έχει παιχνιδιάρικη προσέγγιση και πληθωρικούς συνδυασμούς με σαντιγί, αλάτι και σιρόπι καραμέλας, με espresso σε ρόφημα ζεστής σοκολάτας, με εναλλακτικά γάλατα και μπαχαρικά. O Frappuccino Coffee είναι ο πιο χαρακτηριστικός καφές των διάσημων Starbucks. Πρόκειται για έτοιμο προς κατανάλωση ρόφημα με καφέ 100% ποικιλίας Arabica, σύμφωνα με τα πρότυπα Fairtrade. Αναζητήστε τον σε όλα τα σουπερμάρκετ.

Donuts
Αυτά τα τηγανητά συννεφένια ζυμαράκια έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές και συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό. Στρογγυλά, τριγωνικά, τετράγωνα σχήματα, χρωματιστές κρέμες, πολύχρωμα κουφετάκια, φρουτένιες γεμίσεις, τριμμένα μπισκότα αλλά και αλμυρές εκδοχές με τυρί, αυγό, σπανάκι κ.α. Τα donuts καταναλώνονται πάντοτε φρέσκα και αυτό είναι ένα γεγονός που γνωρίζει πολύ καλά η Generation Z. Στα συν περιλαμβάνονται και οι προσιτές τιμές.

Ο Γιάννης Νανούρης, χημικός τροφίμων, έμαθε όλα τα μυστικά από τον θείο του που ζούσε στην Αμερική. Από το 1977 μέχρι και σήμερα δεν έχει σταματήσει να παράγει με το ίδιο πάθος και πάντα με έμφαση στη φρεσκάδα και στις καλύτερες πρώτες ύλες, χωρίς συντηρητικά. Το Choco Peanut, έχει σχήμα καρδιάς και περιέχει αλεύρι σίτου, νερό, αυγό, γάλα, ζάχαρη, μαγιά, baking powder, αλάτι, φυτικά έλαια, γέμιση πραλίνα με κακάο και ξηρούς καρπούς, επικάλυψη σοκολάτας και τριμμένο φιστίκι. Θα το βρείτε στα καταστήματα Nanou.

Sushi σε πακέτο
Οι κουζίνες άλλων πολιτισμών έχουν ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις της Gen Z. Η ιαπωνική κουζίνα γενικότερα και το sushi ειδικότερα, αγαπιέται γιατί τα έχει όλα. Πολυδιάστατη γλυκόξινη, πικάντικη και ταυτόχρονα αλμυρή γεύση με εντάσεις που κοντράρονται μεταξύ τους, χειροποίητη μαγειρική, παιχνίδι με τα chopsticks και θρεπτική αξία. Το βύθισμα στη σάλτσα σόγιας προσφέρεται για ινσταγκραμικό boomerang. Η εταιρία Ethnic Foods καινοτόμησε το 2002 τυποποιώντας το sushi με ασφαλή τρόπο ώστε να είναι διαθέσιμο σε όλα τα ενημερωμένα supermarket και καταστήματα ειδών delicatessen. Η ποικιλία είναι μεγάλη και καλύπτει αρκετά γούστα.

Καυτερές τορτίγιες
Αυτά τα κοκκινωπά ρολά καλαμποκιού με τσίλι και λάϊμ δεν έχουν καμία σχέση με τα συνηθισμένα σνακ. Κάθε τραγανό κομμάτι τυλιγμένης τορτίγιας προσφέρει μια έκρηξη φλεγόμενης καυτερής πιπεριάς τσίλι συνδυασμένη με αψάδα από λάϊμ και αναστατώνει τους γευστικούς κάλυκες. Έχουν υψηλό βαθμό καψαϊκίνης και απευθύνονται μόνο στους τολμηρούς και γενναίους που αντέχουν το έντονο κάψιμο. Ένα TikTok με κοκκινισμένα μάγουλα και δακρυσμένα μάτια είναι αρκετό για να πετύχει το σκοπό του. Παρασκευάζονται στον Καναδά και θα τα βρείτε σε καταστήματα πώλησης ασιατικών τροφίμων.


Όσο πιο παράξενο, ασυνήθιστο, και διαφορετικό σνακ, τόσο πιο επιθυμητό. Η προτίμηση για πίτσα διατηρεί πάντοτε τις υψηλότερες θέσεις των προτιμήσεων. Σε οποιαδήποτε μορφή και σε οποιαδήποτε γεύση. Η κατηγορία «πίτσα» περιλαμβάνει street food με ξυλόφουρνο, ζελεδάκια σε σχήμα πίτσας και οπωσδήποτε σνακ με γεύση πίτσα. Τα Lay’s KFC Original Recipe Chicken Flavor είναι τα γνωστά τραγανά πατατάκα με την χαρακτηριστική γεύση του μοναδικού κοτόπουλου της Kfc και μπορείτε να τα παραγγείελτε από το www.e-snacks.gr

Ενεργειακό ποτό με καφέ
Οι μεγαλύτερες ηλικίες της Generation Z καταναλώνουν σημαντική ποσότητα καφέ, σε διάφορες εκδοχές. Αυτή, προφανώς, είναι μια πληροφορία που γνωρίζει καλά η βιομηχανία των ενεργειακών ποτών Monster γι’ αυτό και δημιούργησε το Espresso Monster που αποτελείται από 3 δόσεις espresso με γάλα και είναι ενισχυμένο με το μείγμα Monster Espresso Energy. Ιδανική περίπτωση για γρήγορους ρυθμούς και ατελείωτο clubbing μέχρι τα ξημερώματα. Πωλείται σε όλα τα οργανωμένα περίπτερα.

Bubble Tea
H Generation Z επιλέγει έντονα χρώματα παντού, ειδικά και στα ροφήματα. Γαλάζια, κόκκινα, κίτρινα και μωβ bubbles με βάση το τσάι και με γεύσεις φρούτων σκάνε στα νεανικά στόματα και εντυπωσιάζουν. Η έμπνευση έρχεται από την Ασία και τα bubbles παρασκευάζονται με ταπιόκα. Είναι 100% φυτικά, δεν περιέχουν γλουτένη και λακτόζη και είναι χαμηλά σε θερμίδες. Θα τα βρείτε σε κεντρικά σημεία των μεγάλων πόλεων και θα πρέπει να κάνετε υπομονή, όχι για να τα παραγγείλετε, αλλά για να ποσταριστούν με τον πιο δημιουργικό τρόπο στο TikTok.

Γιγάντια croissant
Τα σφολιατοειδή αποτελούν μια πρώτης τάξεως λύση στις διατροφικές συνήθειες της Generation Z. Αλμυρά ή γλυκά, είναι χορταστικά, οικονομικά, νόστιμα και εύκολα. Οι συνδυασμοί των αλμυρών και γλυκών γεύσεων είναι πολλοί και κυκλοφορούν σε διάφορες ποιότητες. Κάποιες φορές επιλέγουν πίτες που μοιάζουν με σπιτικές, κάποιες άλλες φορές αναζητούν χρωματιστές σφολιάτες και γιγάντια κρουασάν για έξτρα απόλαυση. Τα maxi croissant της Molto ζυγίσουν 160 γρ. και βρίσκονται σε όλα τα περίπτερα και τα σουπερμάρκετ.

Χρωματιστά ποτά
Παρότι αναφερόμαστε σε γεύσεις που απευθύνονται σε ανήλικους, στην παρούσα φάση, υπάρχει ήδη ένα μεγάλο ποσοστό που έχει ενηλικιωθεί και καταναλώνει αλκοολούχα ποτά. Κι εδώ παρατηρείται το ίδιο ακριβώς φαινόμενο. Έντονα χρώματα, ζωηρές ιστορίες, αγαπημένα φρούτα και προσιτή τιμή. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το breezer με γεύση καρπούζι και διατίθεται σε όλα τα περίπτερα και σουπερμάρκετ.