Φτάνοντας σιγά-σιγά προς τα τέλη της χρονιάς όλο και περισσότερο αρχίζουν και  φαίνονται οι νέες τάσεις στο φαγητό ή παγιώνονται οι ήδη υπάρχουσες. Σε αυτό το πλαίσιο έρευνα της Bidfood (εταιρεία foodservice) της Βρετανίας δημοσίευσε μια λίστα με 6 food trends που θα κυριαρχήσουν παγκόσμια το 2023 και που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση της βιομηχανίας των τροφίμων για την επόμενη πενταετία.  Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη από την Bidfood σε συνεργασία με την CGA από τη Nielsen IQ όπου μάλιστα ανάμεσα στα άλλα αναφέρει ότι επτά στα δέκα άτομα επισημαίνουν ότι το φαγητό και το ποτό έξω είναι μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις.

Οι έξι τάσεις του 2023:
Αγάπη για το retro: To κόστος ζωής αυξάνεται και αυτό φαίνεται να έχει ως συνέπεια το ότι καταναλωτές αναζητούν «νοσταλγικά φαγητά» μέσα από τα επιδόρπια, τα κέικ και τα κοκτέιλ. Ουσιαστικά, αυτό μεταφράζεται σε ζήτηση για πιο απλά φαγητά σαν εκείνα που γευόμασταν στην παιδική μας ηλικία. Για παράδειγμα, ένα απλό κέικ βανίλια με κακάο είναι ένα από αυτά τα retro γλυκά.

Νέες κουζίνες: Όπως φαίνεται υπάρχει η όρεξη για αναζήτηση νέων γεύσεων. Η Κουβανέζικη και η Αφρικάνικη κουζίνα φαίνεται να είναι από τις πιο δημοφιλείς επιλογές για όσους θέλουν να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο. Επίσης, η όρεξη για fusion κουζίνα γίνεται επίσης πιο εμφανή, με το 40% των ερωτηθέντων στην έρευνα να απαντά ότι θα ήταν πρόθυμοι να δοκιμάσουν περίεργους συνδυασμούς γεύσεων.

Περισσότερες πληροφορίες: Γενικά, υπάρχει η φιλοσοφία πια να υπάρχουν στα τρόφιμα ετικέτες που να αναφέρονται οι  θερμίδες, η προέλευση και τα διατροφικά στοιχεία. Τόσο η οικονομική κρίση, όσο και  η αναζήτηση για μια πιο υγιεινή ζωή έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές να προσέχουν περισσότερο για το πού τρώνε, αλλά και τα προϊόντα που αγοράζουν.

Η εξέλιξη της πίτσας: Πίτσες χωρίς γλουτένη, plant-based ή απλά εναλλακτικές. Η πίτσα εξελίσσεται και οι καταναλωτές φαίνεται πως την θέλουν στη ζωή τους με όλους τους πιθανούς τρόπους.  Για παράδειγμα, έχουμε γράψει εδώ και καιρό για πίτσα με βάση το κουνουπίδι ή και για την αύξηση ζήτησης στη pinsa.

Στα ποτά: Τεκίλα και ρούμι φαίνεται να είναι παίρνουν τα πάνω τους. Βέβαια, συνδυαστικά και με την τεκίλα βλέπουμε πως και η επιλογή του mezcal στην Ελλάδα έχει αρχίσει και γίνεται πιο διαδεδομένη.

Τα δώρα της φύσης: Η προσπάθεια για αειφορία έχει οδηγήσει σε αύξηση των γευμάτων με βάση τα φρούτα, τα λαχανικά, αλλά και τα βότανα. Ακόμη και αυτά που μέχρι στιγμής δεν ήταν και τόσο διαδεδομένα. Επίσης, πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να καλλιεργήσουν τα δικά τους λαχανικά ή έστω να έχουν μερικές γλάστρες με τα δικά τους φυτά.

Η Catherine Hinchcliff, επικεφαλής στο marketing στη Bidfood, σχολίασε για την έρευνα: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι οι τάσεις των τροφίμων και των ποτών για το 2023 αγκαλιάζουν τη βιωσιμότητα, τον πειραματισμό της γεύσης και παράλληλα συνιστούν ένα ταξίδι στο χρόνο».