Μπήκαμε στο 2023 και όλα γύρω μας αλλάζουν, όπως και το φαγητό. Νέα δεδομένα και νέα πραγματικότητα δημιουργούν νέες τάσεις στο φαγητό. Το κυριότερο, όμως είναι ότι παρατηρείται αλλαγή στον τρόπο σκέψης σε σχέση με αυτό που φτάνει στο πιάτο μας. «Πράσινες» και οικονομικές επιλογές φαίνεται να είναι οι δύο κυρίαρχες τάσεις.

1.«Διαφάνεια» στο φαγητό
Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το φαγητό τους, πώς παρασκευάζεται και  ότι αποτελεί βιώσιμη επιλογή. Με επικεφαλής τις νεότερες γενιές, η αναζήτηση βιωσιμότητας μεταφράζεται ως διαφάνεια μεταξύ των καταναλωτών και των αλυσίδων εφοδιασμού. Όλα αυτά μπορούν να εκφραστούν για παράδειγμα μέσω της αναγεννητικής γεωργίας και μιας γενικότερης προσπάθειας για να επαναπροσδιορίσουμε το φαγητό μας.

2. Πληθωρισμός
Θα λέγαμε πως πρόκειται για μία από τις πιο δημοφιλείς λέξεις του τελευταίου καιρού: πληθωρισμός. Οι τρέχουσες τιμές στο σούπερ μάρκετ πιθανότατα θα σας κάνουν να ξανασκεφτείτε τι αγοράζετε σε εβδομαδιαία βάση και πώς μπορείτε να κάνετε καλύτερη διαχείριση στα όσα ψωνίζετε. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να σκεφτείτε καλύτερη χρήση μη ευπαθών προϊόντων, κονσέρβες και μακαρόνια. Δείτε μερικές από τις δικές μας σκέψεις. Ιδέες για να φτιάξετε νόστιμα, υγιεινά και οικονομικά φαγητά

3. Εντοπιότητα
Η περιέργεια των καταναλωτών να μάθουν περισσότερα σχετικά με το από πού προέρχεται το φαγητό φαίνεται να τους ωθεί περισσότερο σε αγορές που γνωρίζουν τους παραγωγούς. Μικρές φάρμες, μικρά κτήματα με μικρές παραγωγές φαίνεται να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, καθώς κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

4. Social media και fusion κουζίνα
Μαζί με την τάση για καλύτερη ποιότητα στα φαγητά μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας μαθαίνουν συνταγές από όλο τον κόσμο. Η συγχώνευση των δύο τάσεων θα μας φέρει όμορφες fusion συνταγές για να ανακαλύψουμε νέες γεύσεις.

5. Πικάντικες γεύσεις
Διευρύνουμε τους ορίζοντές μας όσον αφορά τις πιπεριές και τα μπαχαρικά. Η δημοτικότητα των καυτερών πιπεριών τα τελευταία χρόνια έχει αρχίζει να εμφανίζεται όλο και περισσότερο σε προϊόντα, καθώς φαίνεται να υπάρχει επιθυμία για πιο πικάντικα φαγητά.