Σε ένα εντυπωσιακό πολυχώρο προώθησης της ελληνικής μεσογειακής διατροφής, που θα εκτείνεται σε 11.000τ.μ., θα μετατραπεί την επόμενη διετία το Αρσάκειο Μέγαρο, στο κέντρο της Αθήνας.

Τόσο η Legendary Food που μισθώνει το χώρο όσο και η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία -ιδιοκτήτρια του Αρσακείου Μεγάρου, φιλοδοξούν ότι η νέα αυτή Αγορά θα βοηθήσει στην προώθηση της γαστρονομίας, της ελληνικής μεσογειακής διατροφής και των ελληνικών προϊόντων, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει στην αλλαγή της όψης του κέντρου της πόλης και θα μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό.

Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και η εταιρεία Legendary Food, παρουσίασαν το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου την Τρίτη 19 Οκτωβρίου, σε συνέντευξη τύπου. Είχε προηγηθεί τον Ιανουάριο του 2018 διεθνής διαγωνισμός τον οποίο κέρδισε η Legendary Food με ετήσιο μίσθωμα 1,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών υπογράφτηκε στις 22 Ιουλίου 2019 και προβλέπει ενοικίαση για 37 χρόνια. Στόχος του προγράμματος είναι οι Στοές Βιβλίου και Ορφέως να ανακτήσουν τον κεντρικό ρόλο που είχαν στη ζωή της πρωτεύουσας μέσω της δημιουργίας ενός σύγχρονου πολιτισμικού και γαστρονομικού εμπορικού κέντρου, το οποίο θα είναι συνώνυμο της ελληνικής ποιοτικής διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής. Η συνολική επένδυση θα κοστίσει περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ και οι εργασίες ανακαίνισης αναμένεται να ξεκινήσουν σε 10 μήνες.

Ο πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης, δήλωσε: «Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι με αυτή τη συνεργασία επιτυγχάνεται η προβολή του ελληνικού γαστρονομικού πολιτισμού, που κορυφώνεται στην ελληνική μεσογειακή διατροφή με βάση τα προϊόντα της πατρίδας μας. Το Μέγαρο Αρσακείου με αυτή τη δραστηριότητα είναι βέβαιο ότι θα καταστεί και πάλι σημείο αναφοράς με την παλιά του αίγλη και θα βοηθήσει στην αναβάθμιση του κέντρου της πρωτεύουσας. Προς τούτοις η Φ.Ε .προσβλέπει στον παιδευτικό και τον πολιτιστικό χαρακτήρα που θα επαναποκτήσει ο χώρος του Αρσακείου Μεγάρου με την επίσκεψη μαθητών οι οποίοι θα ενημερώνονται για τη σημασία των ελληνικών προϊόντων διατροφής. Τέλος, το εισόδημα από το ετήσιο μίσθωμα θα μας βοηθήσει σημαντικά στη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών δράσεων των σχολείων μας».

Από την πλευρά της Legendary Food, ο CEO Άρης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Η Ελληνική Μεσογειακή διατροφή αποτελεί το μεγαλύτερο αναξιοποίητο εθνικό μας κεφάλαιο, ενώ οι βασικές της αξίες ανταποκρίνονται ιδανικά στις σημαντικότερες διεθνείς τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες ο καταναλωτής αναζητά την «ευζωία» και την περιβαλλοντική αειφορία. Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα έχει καταφέρει να κάνει άλματα προόδου στη γαστρονομία. Οι Έλληνες παραγωγοί, που αποτελούν ένα από τα εν δυνάμει πιο εξωστρεφή κομμάτια της εθνικής οικονομίας, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους και να πρωταγωνιστήσουν σε διεθνές επίπεδο. Ταυτόχρονα, ταλαντούχοι σεφ ήδη αξιοποιούν τον πλούτο της ελληνικής γης και στήνουν μενού που διαφημίζουν δυναμικά τις γεύσεις του τόπου μας. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε όλες τις ελπιδοφόρες δυνάμεις και με σεβασμό στην ιστορία του Αρσακείου Μεγάρου να δημιουργήσουμε έναν γαστρονομικό κόμβο ο οποίος θα προβάλλει την ελληνική μεσογειακή διατροφή και θα εκπαιδεύει τους πολίτες των Αθηνών, τους Έλληνες και τους ξένους επισκέπτες στα πολλαπλά οφέλη της».

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στον σύγχρονο γαστρονομικό κόμβο, εκτός από εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα που θα φιλοξενούν γνωστές ελληνικές εταιρείες αλλά και μικρούς Έλληνες παραγωγούς, θα πραγματοποιούνται και εκπαιδευτικές – πολιτιστικές δράσεις, όπως εργαστήρια για γευσιγνωσία ελαιόλαδου και κρασιού, μαθήματα από σεφ σε μικρά παιδιά και θεματικοί διάλογοι – ανοιχτές συζητήσεις γύρω από την ελληνική διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, το επιχειρηματικό σχέδιο χωρίζεται σε δύο φάσεις: η πρώτη, περιλαμβάνει τη δημιουργία πολυκαταστήματος που θα προσφέρει διαλεχτά ελληνικά προϊόντα από όλη την Ελλάδα, δίνοντας διέξοδο στην αγορά σε μικρούς παραγωγούς, ενώ προβλέπεται η λειτουργία εστιατορίων και ταχυφαγείων που θα εκφράζουν τη διεθνή τάση «fine fast food», η ίδρυση Σχολής ελληνικής μαγειρικής και η δημιουργία e-shop μέσω του οποίου τα ελληνικά προϊόντα θα είναι διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο.

Μετά την ανακαίνιση του Αρσακείου Μεγάρου, η οποία αναμένεται να υλοποιηθεί εντός 20 μηνών, θα ξεκινήσει και η δεύτερη φάση του επιχειρηματικού σχεδίου, με στόχο την επέκταση του πολυχώρου μέσω franchise σε μεγάλες πόλεις, όπως η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο. Για να υποστηριχθεί η επέκταση, ένα fund θα επενδύσει στην πρωτογενή παραγωγή με σκοπό να δημιουργηθούν ομάδες παραγωγών. Η οικονομία κλίμακας που θα προκύψει από τις συνέργειες σε συνδυασμό με την υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, θα οδηγήσει στην παραγωγή ανταγωνιστικών και ποιοτικών προϊόντων που θα σέβονται το περιβάλλον και θα αποφέρουν καλό εισόδημα στον παραγωγό. Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης, τα ελληνικά προϊόντα θα έχουν μία «πρεσβεία» που θα τα προωθεί παγκοσμίως και οι Έλληνες παραγωγοί θα έχουν αποκτήσει μία μόνιμη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές.

Δημοφιλή στο Protothema.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Μαθετε πρωτοι τα μυστικα του olivemagazine.gr